Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

någon som har erfarenhet av Canon 70-200 2.8 som bakfocuserar och ger dålig skäpa ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pär_Olert

Aktiv medlem
Hej

Jag har nyss fått tillbaka mitt Canon 70-200 L 2.8 efter att haft den inlämnat på lagning hos Canon pga jag tappade det i backen. Men nu när jag är ute och fotograferar elitserie hockey så tycker jag att skärpan är dålig och den bakfocuserar skit mycket! Så irriterande.

Är detta är vanligt problem på detta objektiv ? skall jag skicka tillbaka den för kalibrering eller ?
Någon som är nått att säga om detta objektiv ?

Mvh Pär Olert

www.fotostugan.se

Klart du ska gå tillbaka och reklamera jobbet... canon 70-200 ska leverera och inget objektiv som varit på rep borde felfokusera.

Du har inte gjort någon microjustering som ligger i minnet??

Tack för ditt svar

Ja jag har mailat dem nu och dom sa att jag skulle skicka ner objektivet för kontroll så får vi hoppas att jobbet reklameras.
Jag har aldrig gjort några microjusteringar.
Jag tycker också att detta objektiv är så pass bra och väl rekomenderat så det borde leverera bättre än vad jag har lyckats med.

Tack för ditt svar.

/Pär

antagligen har det inget med att optiken skulle vara trasig, dålig el.dyl. skicka huset och optiken åt dem så kalibrerar dom den enligt ditt hus och allt borde var i skick efter det.

kan mycket väl vara att IS-enheten är paj. Jag har råkat ut för det flera gånger. RCC justerade och jag klagade på skärpan, om och om igen. Sedan tröttnade jag och skickade till Intervision där man var mera vaken och bytte IS-enheten för 3.500:- och allt blev Canonbra igen.

ANNONS