Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Någon som fått sin efterlängtade D2X
- Trådstartare defiant
- Start datum
Arleklint skrev:
men kolla gärna hur många som fått sin 1Ds II
En bekant som är inredningsfotograf fick sin Eos 1Ds mark II i första sändningen men har väntat med att plåta med kameran till PhaseOne kommer med C1 som stöder kameran... Så kan livet vara.
uge
Aktiv medlem
defiant skrev:
Jag tänkte som Canon ägare starta denna tråd så att ni Nikon ägare slipper, nu tycks ju tycka dessa är pinsamma ) och nu så kan ni få göra som oss Canon ägare .....
Ursäkta men jag förstår inte vad du skriver:
"nu tycks ju tycka dessa är pinsamma"??
Men om du menar att Nikon är pinsamma som presenterar sina innovationer nåt år innan dessa går att köpa så är det ok med mig.
Eller så menar du att canonister är pinsamma som blir lyriska över nån konsumentmodell med 8 Mp och 1.6 crop!!!
defiant
Aktiv medlem
Re: Re: Någon som fått sin efterlängtade D2X
det jag menade var att i en annan tråd för ett tag sedan så hånades Canon ägareför att dom hade trådar som "någon som har fått sin efterlängtade 1D MKII" och liknande så skulle bara ge tillbaka lite...
känns lite fel att jämföra EOS 20D med dD2X, kanske bättre att jämföra den med 1D MKII i alla fall.
tycker inte Nikon är snabbare med med sin D2X, EOS 1Ds MKII var snabbare från lansering till leverans.... )
uge skrev:
Ursäkta men jag förstår inte vad du skriver:
"nu tycks ju tycka dessa är pinsamma"??
Men om du menar att Nikon är pinsamma som presenterar sina innovationer nåt år innan dessa går att köpa så är det ok med mig.
Eller så menar du att canonister är pinsamma som blir lyriska över nån konsumentmodell med 8 Mp och 1.6 crop!!!
det jag menade var att i en annan tråd för ett tag sedan så hånades Canon ägareför att dom hade trådar som "någon som har fått sin efterlängtade 1D MKII" och liknande så skulle bara ge tillbaka lite...
känns lite fel att jämföra EOS 20D med dD2X, kanske bättre att jämföra den med 1D MKII i alla fall.
tycker inte Nikon är snabbare med med sin D2X, EOS 1Ds MKII var snabbare från lansering till leverans.... )
defiant
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
snabbhet och snabbhet... 8 fps...
På vilket sätt berörs vi som kör Nikon av vad Canon gör?
he he.... ni berörs på det sätt att vi kan kasta paj på varandra.....
Jag såg på Dpreview att Nikon angett säljstart till 25 februari.
Kameradoktorn säger att de snart ska få in ett demoex. Från andra länder har jag också hört att demoex är på väg ut.
Kameradoktorn säger att de snart ska få in ett demoex. Från andra länder har jag också hört att demoex är på väg ut.
sagan
Avslutat medlemskap
Har nikon inget annat än demoex att bjuda på, folk vill väl ha helt nya kameror? *skojar*froderberg skrev:
uge
Aktiv medlem
sagan skrev:
Har nikon inget annat än demoex att bjuda på, folk vill väl ha helt nya kameror? *skojar*
Skoja på du. Själv tycker jag det är pinsmat med nikons eoner mellan relase och faktiskt distribution. Tyvärr så är CANON ljusår bättre här. Hoppas bara dom inte är det med de faktiska produkterna.
:- Vaddå tyvärr föresten, Canon skall ha kredit för sin produktutveckling och marknadsmässiga proffessionalism. Det enda man kan beklaga med detta märke är ju att husen ser ut som halvtuggade lakristänger *skojar lite ja me*
sagan
Avslutat medlemskap
Nä, det enda som finns att beklaga med canon är att de inte har AS och automatisk sensorrengörare i sina hus (Det har åh andra sidan inte nikon heller...).uge skrev:
Det enda man kan beklaga med detta märke är ju att husen ser ut som halvtuggade lakristänger *skojar lite ja me*
Damocles
Aktiv medlem
Tänk att det ska vara så svårt för någon tillverkare att faktiskt få till en perfekt kamera. Dom har försökt i många herrans år nu, men det är alltid något jäkelskap som utveckling och ändrade normer hos kunderna som gör att det aldrig är perfekt.
Något av det närmaste verkar ju enligt foto vara F6. Men det är först nu när analog är på väg nerråt.
Vi spekulerade för några dagar sen och nu spär jag på ännu lite till. Tänk F6ans hus. Canons sensor från 1Ds mk2. Minoltas AS. Olympus sensorrengöring. Snabbheten av 1D mk2/D2h.
Trist att något sådant aldrig kommer hända. Och skulle nog kosta både skjortor och byxor.
Något av det närmaste verkar ju enligt foto vara F6. Men det är först nu när analog är på väg nerråt.
Vi spekulerade för några dagar sen och nu spär jag på ännu lite till. Tänk F6ans hus. Canons sensor från 1Ds mk2. Minoltas AS. Olympus sensorrengöring. Snabbheten av 1D mk2/D2h.
Trist att något sådant aldrig kommer hända. Och skulle nog kosta både skjortor och byxor.
defiant
Aktiv medlem
Damocles skrev:
Tänk att det ska vara så svårt för någon tillverkare att faktiskt få till en perfekt kamera. Dom har försökt i många herrans år nu, men det är alltid något jäkelskap som utveckling och ändrade normer hos kunderna som gör att det aldrig är perfekt.
du tror inte det är oss människor det är fel på då som kräver bättre och bättre kameror... eller blir vi sämre och sämre??? eller kanske bara latare...
Det blir ännu mer komplicerat när vi kunder har har olika behov. Och när väl kameran fått alla de bästa funktionerna och bästa prestanda så visar det sig att kameran är för tung för många...
Nikon D2X är tänkt att passa flera olika fotografityper. Med både snabbhet och hög upplösning är den på pappret perfekt för frilansaren som ena dagen plåtar sport och andra dagen reklam men även för naturfotografen som hoppar mellan landskap och fågelfoto. På det viset är den mer flexibel än Canons modeller. Men sen gäller det ju att kameran är bra också vilket återstå att se.
Nikon D2X är tänkt att passa flera olika fotografityper. Med både snabbhet och hög upplösning är den på pappret perfekt för frilansaren som ena dagen plåtar sport och andra dagen reklam men även för naturfotografen som hoppar mellan landskap och fågelfoto. På det viset är den mer flexibel än Canons modeller. Men sen gäller det ju att kameran är bra också vilket återstå att se.