Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som beställt från Plusfoto & Data?

Produkter
(logga in för att koppla)

overhard

Aktiv medlem
Hej

Undrar om någon beställt från denna butik på senare tid http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=89 ?

De har fått grymt kassa recensioner, men det verkar även som att en del efetr lång väntan faktiskt fått sina grejer. Då undrar jag om det är någon som handlat där med bra erfarenhet som kan yttra sig i frågan. Man kan beställa därifrån mot postförskott och garantiärenden kan ju skötas genom sverieagenter (eller vad de kallas).

Objektivet jag vill ha kostar ändå under 3000 nytt därifrån mot cyberphotos dryga 4000. Tar man sen och beställer mot postförskott så har man ju inget att förlora så länge han inte skickar en tegelsten eller någonting annat som inte stämmer överens mot vad man beställt.

En annan sak som kan hända iofs är ju att man hinner köpa objektivet begagnat av någon och sen får man det skickat till sig från plusfoto nån månad senare. För han verkar inte kolla vilka order som blivit avbeställda innan han skickar. Han svarar inte heller på telefon eller mail.

Jag vet att många av er kommer bli upprörda då jag antagligen är för snål för att få hjälp i frågan och istället borde vända mig till någon mer seriös butik. Men jag undrar bara om det går att beställa därifrån och bli nöjd, om det är någon som har bra erfarenheter därifrån.

MVH,
Johan
 
Tittar man på omdömena där så verkar det ha varit i stort sett bra fram tills för drygt ett halvår sedan. Sedan dess är det uteslutande bottenbetyg. Det tolkar jag som att något hänt och för närvarande ska man nog fundera minst två ggr innan man beställer.
 
Så tänker jag med men då man kan beställa mot postförskott så är man ju hyffsat skyddad iaf. Det jag undrade var om någon har beställt därifrån nyligen och har haft en bra köpupplevelse.

Men tack för ditt svar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.