Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon provat Reflecta proscan 10T scanner?

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Ännu en scanner tråd! har fortfarande inte lyckats bestämma mig för någon bra scanner för runt 5k. Velat runt Plustek 8200 men vissa saker får mig att tveka och instället invänta en begagnad Nikon coolscan eller likande. denna reflecta prosan 10T verkar ha fått väldigt bra, men finns inte så många recensioner på dne. SÅ om någon har några idéer om den så skriv gärna en rad:)
/martin.
 
Jag har inte erfarenhet av det du frågar efter, men jag har erfarenhet av PlusTek Optic film 7200 ihop med SilverFast SE 8. Det är långsamt att scanna med den och man sitter inte och väntar utan får försöka göra något annan under tiden. Med SilverFast blir bilderna mycket bättre än utan.

Det går mycket snabbare att fota av dia med tex Nikon ES-2. Dessutom blir upplösning o skärpan bättre . Däremot så blev färger bättre med SilverFast än med det program jag använde. Men det beror nog mer på mina brister av efterbehandling.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.