jonas18z
Avslutat medlemskap
Håller på och kolla på lösningar för lagring av all data bilder och filmer, genererar 5tb per år eller något sådan. Har kommit fram till att det bästa är någon NAS-lösning som jag kan ha hemma eller på framtida kontor. Just nu har jag bara en plats att ha den på men behöver backup.
Jag skulle vilja ett system som har 10gbit lan eller all fall har möjlighet att bygga ut till det. Då filmer kräver det.
Har byggt egna lösningar men har inte tid eller ork att hålla på utan vill ha ett färdigt system som fungerar.
I dagsläget har jag ungefär 15tb som behöver lagras men kommer öka hela tiden.
Behöver även kunna komma åt det utanför mitt hem när jag jobbar utanför hemmet. Bästa är om det går att montera det som en enhet ifrån ett café i Japan.
Några rekommendationer?
Jag skulle vilja ett system som har 10gbit lan eller all fall har möjlighet att bygga ut till det. Då filmer kräver det.
Har byggt egna lösningar men har inte tid eller ork att hålla på utan vill ha ett färdigt system som fungerar.
I dagsläget har jag ungefär 15tb som behöver lagras men kommer öka hela tiden.
Behöver även kunna komma åt det utanför mitt hem när jag jobbar utanför hemmet. Bästa är om det går att montera det som en enhet ifrån ett café i Japan.
Några rekommendationer?