Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nätportfölj

Produkter
(logga in för att koppla)

joakimponten

Aktiv medlem
Jag har suttit och pillat ihop en trevlig webbsida till mina fotografier, alltså en slags nätportfölj. Jag har inte lagt upp något seriöst innehåll (fotografierna som ligger ute är bara löst valda) men layouten är i princip klar. Jag tänkte att ni som hänger här har väl sett en och annan nätportfölj och kan väl ge lite konstruktiv kritik på vad som kan för bättras och ändras. Sen så kan jag direkt medge att kalla mig fotograf är lite väl ambitiöst, amatörfotograf är betydligt mer passande men ändå...

Men ta och skriv vad ni tycker, allt är välkommet!

http://w1.520.telia.com/~u52027806/

Hej

Helt klart snygg o ren. Lätt att förstå, behaglig framtoning o färger

Lite undringar:
1. Varför blanda språk på det sättet?
2. Vad är det som laddas initialt (med termometern?). Det laddas ju även då man trycker på en tumnagel.

3. Det kunde ev fuinnas en stäng länk på varje popup ruta (Den med bilden i större format)

Snyggt att du anger om bliden är digital osv i pop upen.

Funkar bra i 1600x1200 upplösning i vart fall.

Snyggt jobbat.

roinek skrev:
Lite undringar:
1. Varför blanda språk på det sättet?
2. Vad är det som laddas initialt (med termometern?). Det laddas ju även då man trycker på en tumnagel.
3. Det kunde ev fuinnas en stäng länk på varje popup ruta (Den med bilden i större format)

Får börja med att tack kul att du tyckte om sidan. Så lite svar:
1) Börjar fundera på att bara köra svenska, verkar vara rätt många som iriterar sig över att vissa saker står på latin, bra språk annars enligt mig, var kanske dock mer aktuellt för 300 år sedan. =)
2) Den laddar all grafik utom just de stora bilderna, det hade iåfs varit bra om den hade gjort det med, men när det kommer upp lite mer bilder hade den blivit bra seg, speciellt för modemanvändare utan bredband. Och genom att ladda den andra grafiken först så flyter sidan mycket bättre och det går lättare och snabbare att navigera.
3) Jo helt klart en tanke, nu så kan man ju klicka på bilden och stänga fönstret så, men det kanske inte är så tydligt, det är iåfs inte så svårt att lägga till en egen stängknapp så jag ska fundera på detta.

Har inte kollat på bilden i 1024x768 så om det ser galet ut får ni ropa till

Vill gärna har fler förslag på ändringar och förbättringar från andra, och som sagt allt är välkommet!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar