Jacobssons
Aktiv medlem
För en som mig, som än så länge bara har kitzoomen till min X-T20 (och då XC 16-50), vilka objektiv skulle ni sätta...ja, i fokus när det kommer till att köpa nytt? Skulle ni gå från 16-50 till 18-55 eller kika mer åt de fasta objektiven? I så fall, ska man kolla på f2 WR-serien eller gå ett snäpp upp. Har kikat på 35mm f1.4 men hört både ros och ris (gäller ju de flesta objektiv), och jag vet inte riktigt hur att göra. Har även provat en beggad f3 WR 35mm, men jag tycket det betedde sig rätt underligt; saker blev utsmetade och det var en hel del purple fringing (heter det så?) i bilderna. Har läst att 23mm f2 ska vara trevlig med, men att den behövde tryckas upp till runt f4 för att vara riktigt skarp.
Jag fotar rätt blandat, men saknar en fast glugg som jag haft några stycken i mina tidigare system: Nikon, och M43 (Oly och Pana). Saknar det kreativa, liksom. Är tyvärr inte haj alls på Fujis objektiv och olika recensioner har gjort mig änna snurrig.
Om ni fick lägga ett ord för något objektiv som höjt er fotokvalitet till er Fuji-kamera, vilken är det i så fall - och vad har ni själva för erfarenheter av de jag nämnt ovan.
Önskar er en bra fredag!!
Jag fotar rätt blandat, men saknar en fast glugg som jag haft några stycken i mina tidigare system: Nikon, och M43 (Oly och Pana). Saknar det kreativa, liksom. Är tyvärr inte haj alls på Fujis objektiv och olika recensioner har gjort mig änna snurrig.
Om ni fick lägga ett ord för något objektiv som höjt er fotokvalitet till er Fuji-kamera, vilken är det i så fall - och vad har ni själva för erfarenheter av de jag nämnt ovan.
Önskar er en bra fredag!!