Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Näravstånd?

Produkter
(logga in för att koppla)

pd0

Avslutat medlemskap
Vad heter termen näravstånd på engelska?

Jag har fått bilder av en polare från hans iphone. Närbilder är galet suddiga, vilket jag antar beror på att den saknar aktiv optik. Försöker hitta information om vad näravståndet är på den, men jag saknar terminologin.

Vad heter det? Alternativt, har ni sett någon review på kameran i den som inkluderar näravståndet?

(jag vet att det är en hiskelig kamera, men detta borde vara ett bra forum att fråga på)

pd0 skrev:
Vad heter termen näravstånd på engelska?

Jag har fått bilder av en polare från hans iphone. Närbilder är galet suddiga, vilket jag antar beror på att den saknar aktiv optik. Försöker hitta information om vad näravståndet är på den, men jag saknar terminologin.

Vad heter det? Alternativt, har ni sett någon review på kameran i den som inkluderar näravståndet?

(jag vet att det är en hiskelig kamera, men detta borde vara ett bra forum att fråga på)

Minimum Focus Distance är ett förslag. /FW

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar