Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När man äntligen bestämr sig....

Produkter
(logga in för att koppla)

Smedsborg

Ny medlem
Nu är jag SUR. Har den senaste veckan letat och läst om digitalkameror. Har efter mycket om och men bestämt mig för en Cannon P S A710 IS.

Skulle idag ut och shoppa en, för på nätet är det slutsålt nästan överallt. Då får jag reda på att det är en utgången modell. Finns inte att uppbringa.

Nu undrar jag vad som skiljer, mer än på zoomen, mellan A710 is och 570 is. På pappret ser de lika ut men kanske är detr annorlunda doningar i.

Är det värt att vänta på 710 eller? InWearhouse skulle få in så småningom.

Jag är sugen på den extra Zoomen bara för att jag fotar mycket hundar o ungar och de är sällan nära utan far mest runt =)

Hoppas att någon förbarmar sig och kommer med åsikter. Tack på förhand.

AnnaLena

Har du jämfört testbilder på Cyberphoto.se från Canonen med Fuji F20 eller Fuji F30?? (om canonen finns i deras sortiment fortfarande dvs)

FujiF20/F30 är otroliga på att återge detaljer! Enligt mig de bästa digitalkompakterna...
Sen beror det ju förstås på vad man tycker är viktigast, bildkvalité elle extra mycket zoom..

Smedsborg skrev:
Nu är jag SUR. Har den senaste veckan letat och läst om digitalkameror. Har efter mycket om och men bestämt mig för en Cannon P S A710 IS.

Skulle idag ut och shoppa en, för på nätet är det slutsålt nästan överallt. Då får jag reda på att det är en utgången modell. Finns inte att uppbringa.

Nu undrar jag vad som skiljer, mer än på zoomen, mellan A710 is och 570 is. På pappret ser de lika ut men kanske är detr annorlunda doningar i.

Är det värt att vänta på 710 eller? InWearhouse skulle få in så småningom.

Jag är sugen på den extra Zoomen bara för att jag fotar mycket hundar o ungar och de är sällan nära utan far mest runt =)

Hoppas att någon förbarmar sig och kommer med åsikter. Tack på förhand.

AnnaLena

För att se de exakta skillnaderna, kolla här: http://www.dpreview.com/reviews/com...de&cameras=canon_a570is,canon_a710is&show=all

Jag kan sammanfatta det till att 710 har bättre ljusstyrka vid max zoom (som bonus till den längre zoomen), bättre macro och mindre ISO-möjligheter vilket jag bara ser som positivt). Värt att vänta på den? Upp till dig att bestämma. :)

ANNONS