Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När kommer sigma 17-50/2,8?

Produkter
(logga in för att koppla)

zoomzoom

Aktiv medlem
Jag tycker det är väldigt tyst om sigmas nya objektiv. Jag är speciellt intresserad av 17-50 2,8. Cyberphoto har det ju listat sedan länge men inget pris eller leveransdatum. Jag menar, går det att köpa innan sommaren eller måste jag vänta till hösten. Finns det inte något test av något förhandsexemplar på nätet att läsa om t.ex?

å dra ända in i lurn. Det var inte lite pengar dom skulle ha för det, jag hade räknat med att hamna under 5000 om man tittar på tamrons motsvarighet

å dra ända in i lurn. Det var inte lite pengar dom skulle ha för det, jag hade räknat med att hamna under 5000 om man tittar på tamrons motsvarighet
Bildstabilisering är inte gratis;-) Den enda konkurrenten är Canon EF-S 17-55/2,8 IS, som kostar ungefär lika mycket. Men den finns ju inte till Nikon.

Kollade av hos en distributör som har Sigmas grejer där jag köper helt annat, men det fanns varken pris eller leveransdatum heller...hmmm...kanske dröjer. Denna är jag nyfiken på, kan det vara värt ett byte från en 5 år gammal Tamron 17-50...

ANNONS