Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När försvann www.modellbilder.se?

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
Jaha ja, efter att ha varit allmänt frånvarande från det mesta ett halvår så tänkte jag att man kanske skulle bli aktiv på modellbilder.se för att göra nåt kul nu när man mår lite bättre.

Men sidan verkar ju ha försvunnit? Liksom bara borta, trodde jag hadde fel på bredbandet elelr routern men har prcis bytt router av andra skäl och fortfarande inget modellbilder.se. ingen web, ingen ping, bara borta. även testat via mobilen men inget där heller.

Så sidan är alltså nedlaggd? varför? hittade nåt på googel om att den var till salu... la dom ner istället?

Nej då den är uppe som vanligt. Kanske ett tillfälligt fel nånstans när du tittade.
Det har kommit nya ägare så sidan kommer ändra utseende och funktionalitet så småningom. Ska bli spännande att se vilka förbättringar som görs.

jaha kul om den finns kvar då. Har ett konto där som inte blivit använt men hadde tänkte börja nu. Synd bara att jag inte kommer åt sidan, var likadant igår.

funkar inte, bara som borta...

Testat med Telia adsl, och i mobilen med Telenor...

edit: ok nu funker det med Telia men inte i Telenor. antar att nån råkade dra ur sladden eller uppdaterar ip adresser.

Kul att sidan inte var nedlaggd i alla fall

Ja det är ju underligt. Här är bildbevis från idag på att sidan existerar =)

Bilagor

• mb.jpg
    mb.jpg
    73.7 KB · Visningar: 967
Så här skriver moderskeppet på twitter

Just nu är det svårt för vissa att nå moderskeppet.se. Ett fel hos en av Sveriges större leverantörer av domännamn. De jobbar med problemet.

Kanske har med det att göra.

Edit: Fungerar för mig.

Den fungerar inte här heller i skrivande stund. Inte för jag att bryr mig, men upplysningsvis alltså.

Så här skriver moderskeppet på twitter
Källkod:
ust nu är det svårt för vissa att nå moderskeppet.se. Ett fel hos en av Sveriges större leverantörer av domännamn. De jobbar med problemet.
. Kanske har med det att göra.

Nu gällde det i och för sig inte moderskeppet.se, utan modellbilder.se. Det kan dock vara så att flera sidor är drabbade på grund av exempelvis några server eller DNS-problem.

Jag har haft stora problem med Telias så kallade "Smarta" adsl-modem så jag trodde först det var fel hos mig som vanligt. dom där Thomson-burkarna som telia delar ut är ju ett stort skämt.

haha men nu när jag bytte router och sidan ändå inte fungerade så blev jag bara sur och tänkte att det skulle vara så typiskt mig att när jag tillslut bestämnt mig för att börja använda sidan så har dom stängt!

Kul att den inte var stängd då och att det var fler än jag som hadde problem att nå modellbilder.se
Känndes ju liksom lite overkligt att just igår och idag när jag skulle logga in så var den borta :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar