Det där med vimmelfoto, bloggar och allt vad det nu heter är på utdöende, tro mig. Kanske inte det här året, men det finns en viss gräns för hur mycket man orkar ta in av all information som flyter där ute.
Jag fotade vimmelbilder åt nightlife.se ett tag och det gick väl an, men det var inte kul. I storstäder kanske det fungerar bra och de som är på krogen vill vara med på bilder. Men där jag bor, Falun, där har det alltid varit tvärt om. Jag fick nästan övertyga den jag skulle fota om att det var ingen fara och det var seriöst.
Själv så har jag med handen på hjärtat aldrig läst en endaste blogg. Jag hörde på radion för ett tag sedan, tror att det var Isabella Scourupco (osäker stavning) som intervjuades och det pratades om mode och glamour. Då hon bor i L.A så kände hon inte till alla de modebloggar som är så populära här i Sverige. Hon tyckte det var en mycket underlig företeelse. Ingenannan stanns i Europa hade hon hört talas om modebloggar. Och jag kan inte heller riktigt förstå syftet med att skriva om och lägga upp bilder på sig själv med vad man har för kläder måndag, tidag, ocnsdag och veckans alla dagar. Ingen bryr sig.
Dessutom så är modet fult i dag (personlig åsikt).
Jag tror att det är ett uppdämt behov av att vilja synas och höras, tillsammans med möjligheterna för alla att kunna höras och synas på internet som har fått vimmelfoton och bloggar att översvämma nätet.