Annons

Myrmarker

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Jag har alltid haft en fascination för myrar, mossar och liknande platser. De omges av någon slags trollsk stämning som jag bara älskar. Men hur fångar man sådant på bild?
Jag är nu i Hälsingland på mina föräldrars sommarställe, och till min stora förtjusning har jag funnit en helt "egen" liten myr bara några hundra meter från huset som jag försöker plåta. Jag var nyss där uppe (den ligger på ett berg) och grejade med stativ och sånt i det fina nattljuset, men jag tror jag behöver lite inspiration i form av bilder. Det är ganska "trångt" där; den är väl bara 50 x 50 meter ungefär. Men där finns krumma tallar, mysig mossa, skvattram och en och annan orkidé (tror jag).
Jag skulle tro att ett avtonat gråfilter är mycket användbart för vidvinkliga bilder. Med tele är det inte så lätt att misslyckas, men det blir å andra sidan svårt att få med den rätta stämningen.

Har ni några bilder att bidra med tro? :)

Tillägg: Jag har förstås tagit några bilder själv, men eftersom det är mitt i natten och jag sitter med ett segt modem så får jag ta det imorgon.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar