JanneS1
Medlem
Någon mer som blivit blåst av MPB?
Kunde ni på något sätt få tillbaka era prylar eller bli ersatta?
MPB är ett företag med säte i Tyskland som säger sig sälja och köpa fotoutrustning. Om man har något att sälja mejlar man en kort beskrivning av skicket på linsen, kamerahuset eller vad man nu vill sälja och så får man ett bud, en summa, från MPB. Tycker man budet är tillräckligt bra så meddelar man detta till MPB och så skickar de en färdig fraktsedel.
Allt detta gjorde jag och postade mitt Canonobjektiv den 8 november hos ett DHL-ombud.
Hörde inget av MPB så jag skickade en fråga 15 november- inget svar. Fick dock besked om att deras mejlbox var full...
Gjorde inlägg på deras Facebooksida och
24 nov fick jag ett svar från en Matias "vad kan jag göra för att hjälpa dig?".
Jag svarade att du kan bekräfta att objektivet kommit fram? Inget svar.
1 dec skickade jag ännu ett mejl. Naturligtvis inget svar.
Jag vill härmed varna alla som tänkt sig göra affärer med MPB.
De uppger sig ha adressen:
MPB GmbH
Bülowstr. 56
10783 Berlin
Kunde ni på något sätt få tillbaka era prylar eller bli ersatta?
MPB är ett företag med säte i Tyskland som säger sig sälja och köpa fotoutrustning. Om man har något att sälja mejlar man en kort beskrivning av skicket på linsen, kamerahuset eller vad man nu vill sälja och så får man ett bud, en summa, från MPB. Tycker man budet är tillräckligt bra så meddelar man detta till MPB och så skickar de en färdig fraktsedel.
Allt detta gjorde jag och postade mitt Canonobjektiv den 8 november hos ett DHL-ombud.
Hörde inget av MPB så jag skickade en fråga 15 november- inget svar. Fick dock besked om att deras mejlbox var full...
Gjorde inlägg på deras Facebooksida och
24 nov fick jag ett svar från en Matias "vad kan jag göra för att hjälpa dig?".
Jag svarade att du kan bekräfta att objektivet kommit fram? Inget svar.
1 dec skickade jag ännu ett mejl. Naturligtvis inget svar.
Jag vill härmed varna alla som tänkt sig göra affärer med MPB.
De uppger sig ha adressen:
MPB GmbH
Bülowstr. 56
10783 Berlin