Annons

Musikvideo

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag blev precis färdig med mitt första projekt.

http://youtu.be/yxYXLByySEM
http://christianalyzer.tumblr.com/

Allt är taget med min Nikon D7000.
Färgerna är något behandlade
Musik: Explosions In The Sky - "The Moon Is Down"

Hej! Jag kan absolut noll om film och musikvideos så jag kan inte ge någon djupare analys men tycker det är mkt positivt att du lägger ut ditt projekt, håll i den kreativa andan. Gillar kompositionen i många av dina "scener", gillar också klippen och tolkningen av musik och scen. I början fick jag en känsla av att närbilden på gräset skulle varit filmad med stativ men den var handhållen i ett försök att vara stilla? Kanske var det tanken men det fick mig att tappa tråden lite. Färgtonen och "filmstilen" är konsekvent, mkt uppskattat i mina ögon. Kul att du delar med dig!


/Anders
 
Kul att du gillade det.
Nej gräset var handhållen och jag gillar det för det ger lite extra känsla i att det blåser.
Men tråkigt om det störde eller så. Kan tänka på det till nästa gång kanske.
Eftersom det är mitt första projekt så är det mycket man kommer på efteråt och som man borde ändrat lite på. Redan några saker som jag skulle gjort lite annorlunda. Men det är så det är.
Egentligen är det ingen musikvideo utan bara mer min tolkning av låten och mer en video med musik. Ett försök att göra musiken mer verklig och känslofullare än vad den redan är.
Tack för din kommentar :)
 
Kul att du gillade det.
Nej gräset var handhållen och jag gillar det för det ger lite extra känsla i att det blåser.
Men tråkigt om det störde eller så. Kan tänka på det till nästa gång kanske.
Eftersom det är mitt första projekt så är det mycket man kommer på efteråt och som man borde ändrat lite på. Redan några saker som jag skulle gjort lite annorlunda. Men det är så det är.
Egentligen är det ingen musikvideo utan bara mer min tolkning av låten och mer en video med musik. Ett försök att göra musiken mer verklig och känslofullare än vad den redan är.
Tack för din kommentar :)

Blir inspirerad att göra detsamma fast med bildspel. Det är bra att dokumentera reflektioner man gör i och efter projekt, man lär sig så mer då. Ett plus är att det senare blir rolig läsning och en källa till inspiration.


/Anders
 
riktigt fint

grymm känsla. Hade dock varvat med några slidershots ochså för att vara perfekt :)
annars fett awsome!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.