Annons

Multiuppladdning fel 401

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats G

Aktiv medlem
Kan ej använda funktionen multiuppladdning får felmeddelande 401
Firefox webbläsare. Kan No Script vara orsaken fastän jag "godkänt" Fotosidan?

Nej, det är nog något annat då jag själv kör med NoScript och godkänt fotosidan.se (men ingen annan).
test här

Om du uppdaterar sidan, startar om Firefox/Datorn?

Samma för mig. Någon lösning i sikte? Det är första gången det händer. Har alltid funkat innan.

Kan ni som haft problem testa detta igen, jag tror mig ha fixat felet - det har att göra med vilken webbläsare/version man har och jag kunde återskapa det med Firefox, och det verkar lira nu iallafall

Funkar! Tack! :)

Om jag nu ändå håller på med multiuppladdning kan jag kanske fråga en sak som jag tidigare har påpekat:
Det vore fantastiskt om man även vid multiuppladdning kunde få upp sin kameraväska som "klicka i"-funktion. Vid uppladdning av enskilda bilder slipper man ju att mata in den använda utrustning. Man bara kryssar i. Men det går inte vid multiuppladdning. Då måste man efteråt gå in i varje enskild bild och komplettera den, om man vill slippa komma ihåg hela objektivnamnet t.ex..

En annan sak jag har lagt märke till är att när jag har laddat upp alla bilderna, ändrar sedan någonting i inställningarna och klickar sedan på "Klar, gå vidare", att dessa inställningar inte följer med. Går det att ändra?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar