Annons

Multifunktions bakgrund/reflektor mm

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Hej,

Köpte igår en vit japanpress på Bauhaus för 39:95:-

Har testat den i föjande funktioner...

Bakgrund:
Där funkar den i de lägen man vill ha något vitt reflekterande för att bränna ut bakgrunden. Den reflekterar kraftigt så det blir mycket överstrålning om man inte koncentrerar ljuset till just bakom motivet.

Jumboreflexskärm:
Kan man bara hänga upp den där man vill så har man en fix färdig jättestor reflexskärm.

Jumbosoftbox:
Släpper genom så mycket ljus att den funkar som en jättesoftis om man slår en blixt på den bakifrån.

Underlag:
Eftersom den reflekterar så mycket kan man få softa speglingar av motiv man placerar ovanpå.

Slutsats:
Mycket för 39:95:-

Tror den är ca 2,5X3,5 meter, det fanns olika storlekar.

Köpte den på kul hos Bauhaus Jakobsberg för att se om den dög till något inom fotandet. Annars kan man ju alltid använda den till det den är avsedd för.

Hejhej

Jag gjorde det samma - köpte en sådan på bauhaus. Det kan vara att jag har fel eller för lite belysning, men resultatet blir inte enligt förväntan. På bilderna ser man den rutmönstrade texturen i presenningen och glans ifrån belysningen :/

Om du riktar en blixt rätt mot bakgrunden bör du kunna bränna ut den. Funkar för mig men en blixt från sidan direkt på presseningen. En annan blixt på själva motivet.

okej, tack. Då får jag ta tillfället i akt att skylla på belysningen. Har två 500w halogenstrålkastare ifrån clas ohlsson och en sigmablixt. Jag lyckas bränna ut bakgrunden så det fungerar hyffsat bra när man fotograferar saker, men vid porträttfotografering måste jag ha på tok för lång exponering.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto