Annons

Motiv vid dödstrist väder?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Sola i Karlstad har inte visat sig på rätt länge, och regnet har hängt i luften, respektive kommmit ned, mest hela tiden de senaste veckorna. Vad tusan tar man bilder på då? Jag har interiörer så det räcker på vårt hus. Gatan blir ju så oerhört trist i regndiset. Inomhusgallerior på stan är ju en idé, men rätt svårt med tanke på ljuset.

Hjälp! Jag ser inte vad ni andra ser!

Ge mig några inspirationsexempel, om ni har!

Per.

PS. Solen bröt just igenom, bara för att djävlas med mig, men den försvinner nog tills jag får chansen... DS

nattbilder! Kolla mitt album för lite inspiration

Sen går det ju att trolla fram lite sol i bilderna genom att mixtra med vitbalansen.

Nu är ju himlen toppenfin, lagom ljus släpps igenom och så..

Jag har inte heller tid att fånga det nu dock, men om jag hade haft hade jag nog gästat runt den gamla nedlagda fabriken i Vålberg. Portarna är öppna där, men jag vet inte om man egentligen får traska runt så som det går. Jag har dock inte råkat ut för tillsägelser eller ens träffat någon som kunnat klaga de tider jag varit där förut.. Såna motiv tycker jag vädret är det helt perfekta för idag (och den miljön funkar ju topp även om solen försvinner helt också.)

perstromgren skrev:
det blir säkert regn till kvällen
Mmm, men då kanske gatufoto i MittiCity eller något är ett roligare val. Iaf om du inte råkar ha vattentätad utrustning..

Själv ska jag plåta i sjukhusmiljö om någon timme. Funkar alltid oavsett väder det med..

ANNONS