Annons

montering av fotografier bakom plexiglas

Produkter
(logga in för att koppla)

smudo

Aktiv medlem
är det någon som vet var jag kan vända mig för att få fotografier monterade bakom plexiglas utan ram?

har sett det flera gånger, nu senast i helgen på utställningen 'history now' på liljevalchs. kommer inte ihåg vem fotografen var (fotografier från öststaterna av små plasthyddor använda som tidningskiosker, korvmojar och dylikt), men hans foton (lambdatryck) var monterade på mdf-skiva med plexiglas framför... hur gör man det? limmar eller?

/fredrik

Jag har köpt plexiglas hos glasmästeriet. Dom kapar till önskade format oxå.

Dom har även frostat plexi vilket bjuder till montering av större format på skiva, med ett par justa bultar.

Passar ju inte tilla alla typer av bilder men en del.

de monteringar jag har sett har inte haft några synliga fästpunkter mellan fotot och plexiglaset. det har bara varit baksida, foto och plexi, helt utan ram. jag har frågat på ett par ramverkstäder och ingen, hittills, vet hur man ska göra för att få till det jag vill ha. helt uppenbart måste det ju gå... :)

Är du säker på att det är plexi? Det är annars ganska vanligt att få foton laminerade, och monterade på en baksida av något slag (kapaplatta eller nåt sånt kallas dom väl som ofta används?).

jo, jag är säker på att det är plexi. i tjockleksordningen 4 - 5 mm. har sett tjockare också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar