Annons

modellportfolio vad inkluderar ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

Maron

Aktiv medlem
Har börjat få in en hel del förfrågningar om portföljbilder.
Nu är jag inte riktigt säker på vad en agentur vill se av en modell.
Har kollat lite bland forum och förstått att man helst inte ska köra så mycket retusch i alla fall.

Poser, kläder, studio, ute?
Hur brukar ni göra och hur levererar ni?
CD eller papper?

Kolla lite på www.modellbilder.se så får du svar på dina frågor! Modellerna brukar veta vad dom vill ha. Det krävs lite träning både för modell och fotograf innan det blir något som kan hamna i en portfolio. Du har några snygga bilder i din samling så förutsättningarna är där! Stå på!!!

Är redan medlem på MB :) (norrland)
Tja, jag vet väl i stort, men jag tänkte mest om det är något speciellt som man riskerar att missa...
Det är ju rätt mycket naket svammel på MB med.

Maron skrev:
Är redan medlem på MB :) (norrland)
Tja, jag vet väl i stort, men jag tänkte mest om det är något speciellt som man riskerar att missa...
Det är ju rätt mycket naket svammel på MB med.

Ibland kan man tro att det är en tävling om att få kläderna av modellerna på kortast möjliga tid! Naket kan vara fint om det sker med lite känsla! Det skall vara oskyldigt och utan att exploatera.

Maxieboy skrev:
Ibland kan man tro att det är en tävling om att få kläderna av modellerna på kortast möjliga tid! Naket kan vara fint om det sker med lite känsla! Det skall vara oskyldigt och utan att exploatera.
Ok nu har vi set din bild, men tycker modelfoto borde heta glamourfoto, silicon går först :-(

madsochmarja skrev:
Ok nu har vi set din bild, men tycker modelfoto borde heta glamourfoto, silicon går först :-(

Jo, men det kan man ju inte klandra fotograferna för! Fåfängan hos kvinnor är väldigt stark! Och det är väl förvisso bra att man kan hjälpa tjejer/kvinnor med små bröst till ett bättre självförtroende med lagom mycket silicone! Sen finns det tjejer som pumpar upp för att synas och bli märkvärdiga, men dom behöver man inte bry sig så mycket om, dom klarar sig nog!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar