Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

modellplåtning i stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

plippen

Aktiv medlem
Vi provar här så får vi se.
En vän har bett mig ta fram förslag på fotograf/fotostuderande till ett litet fotojobb i helgen. Det är några modellbilder som ska fotograferas i en butik i Täby.
liten budget, begränsad med befintlig....
Är det någon som känner sig manad. Det gäller fredag, lörd och söndag. halvdagar.
Tror att detta kan vara en bra kontakt och möjlighet för någon intresserad och hungrig.
länka referensbilder till [email protected]
frågor skickas till samma mail.
bilderna ska plåtas nu i helgen så det är lite bråttom.

/daniel
www.danielwester.se

blir lite förvånad över svalt intresse.
har fått en del svar, men skulle gärna vilja ha lite fler.... Trodde fotosidan var fullkomligt nersölad av ambitiösa fotografer. På väg framåt i karriären.

/daniel
www.danielwester.se

pengar pengar

Liten budget, begränsad med befintlig

där tog intresset slut för mig.. :)

Oavsett hur ambitiös man är så är det väl ingen som är särskilt intresserad av att jobba gratis eller näst intill.

Jag upphör aldrig att förvånas över att folk faktiskt gör det ibland när det gäller fotografi. Ingen skulle komma på tanken att klippa en fotbollsplan gratis om man inte är engagerad i klubben. Eller att tapetsera gratis, eller fixa någons bil. Men med en del kameraägare går det... konstigt.

Mvh
Maverick

till maverick

håller med dig så mycket i det fallet!!
Fotografi kostar så mycket tid, kunskap och engagemang att jag tappar hakan över hur billigt vissa säljer sig..

Nu har det löst sig!
Så det känns bra.
min vän är nöjd, och jag känner mig nöjd som kunde hjälpa en kund/vän till mig.
Eftersom "en begränsad budget" har upprört vissa så vill jag förklara att begränsad budget är ett ganska relativt begrepp. Budgeten för jobbet var säkert högre än vad många av er brukar få för liknande jobb. Dock utgick jag från mig själv och mina referenser när jag använde uttrycket.
Sedan har jag lite svårt att förstå mångas inställning kring att jobba med sin hobby för begränsade pengar. Kräver ni samma löner som Beckham innan ni ställer upp som back i korpfotbollen? Det känns som en del tar sitt hobbyplåtande på lite väl stort allvar vad det gäller ekonomisk kompensation.

men som sagt det har ordnat sig nu och jag tackar så mycket för intresse och arbetslust från många trevliga fotografer.
/daniel

www.danielwester.se

Kalla mig gärna paranoid, men annonserar man efter en fotograf på fotosidans forum så brukar det inte vara för att budgeten är väl tilltagen. Då hade man snarare slagit upp gula sidorna och ringt en etablerade fotograf.

Och om budgeten inte var begränsad så hade man väl kunnat skrivit vilken organisations prislista man följde.

Men det är ju jag det, bra att det löste sig för er iaf.

Mvh
Maverick

Money for nothin and chicks for free

Ock Beckham kanske inte skulle ställa upp i korpfotbollen gratis han heller?

Hm, man kanske skulle göra några foto-jobb, jag har ju autofocus så det är väl bara att trycka på knappen då?, eller?.....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar