fina
Aktiv medlem
Jag har genom modellguiden.nu fått i uppdrag att fota en tjej som behöver portfoliobilder. Jobbet är klart men jag har fick en stark känsla (milt uttryckt) av att nåt inte stod rätt till med Modellguiden.nu. Hur pass seriösa är de? Det känns alltid väldigt oseriöst när man anävnder sig av ett redan taget namn (modellguiden.com) och även tjejen jag fotogrferade sa att de inte ens visste hur hon såg ut, men så länge hon betalade sina 1000 kronor om året till dem så fick hon vara med i katalogen. Hur ska man ställa sig till dessa Modellguider och agenturer? De utnyttjar uppenbarligen unga flickor som inte har så mycket pengar men stora drömmar och ofta, för att vara helt ärlig, väldigt lite potential. Jag vill ju fota och få betalt, men samtidigt så känns det konstigt att "lura" av nån pengar på detta sätt. Å andra sidan så om inte jag fotograferar denna tjej så skulle nån annan göra det ändå. Hur resonerar ni kring detta och framförallt tillbaka till den ursprungliga frågan; Modellguiden? Oseriösa lurendrejare? Eller en seriös modellguide?