Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Modeller som visar gamla foton

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pentaxman

Avslutat medlemskap
Jag har sett en som visar upp gamla foton för att få jobb. Det kommer istället en äldre som är ett antal kilo tyngre. Är det vanligt att dom luras så?

Jag har sett en som visar upp gamla foton för att få jobb. Det kommer istället en äldre som är ett antal kilo tyngre. Är det vanligt att dom luras så?

Det betyder inte att foto är äldre. Kan betyda att fotograf/retuschör gjort modellen yngre på foto. Är ju väldigt vanligt både förr och nu.

Men om det kommer en modell som inte uppfyller kriteriena så är det ju bara att skicka iväg personen igen.

/Stefan

Senast ändrad:
Föresten så gör smink, utstyrsel, hår och blixtljus en hel del i utseendet som kan få en att se yngre, snyggare, mindre ut än i vardagssituation.

Jag behöver bara ta på mig en skolryggväska så tror alla jag går på gymnaiset.

/Stefan

Det betyder inte att foto är äldre. Kan betyda att fotograf/retuschör gjort modellen yngre på foto. Är ju väldigt vanligt både förr och nu.

Men om det kommer en modell som inte uppfyller kriteriena så är det ju bara att skicka iväg personen igen.

/Stefan
I detta fall dyker det upp bilder som vi såg för många år sedan då hon anlitades av proffs men nu är det amatörer.

Har du, eller är det någon annan som har snokat i Google vad folk tycker först?

Det beror väl på hur ärlig man är i sin frågeställning om vad man vill ha för modell.
Dessutom om man betalar för det.

Som amatör jag är så är jag glad att det finns modeller som vill ställa upp, för ngra pengar kan jag inte erbjuda. Jag har ju bara kostnader.

Men hade jag verkligen specificerat vad jag vill ha för typ av modell och modellen svarar att den är matchande typ och sedan inte är det, ja då hade jag blivit förvånad och fått göra andra bilder än de planerade.
Låt säga att jag vill ha en mörkhårig modell för high-key bilder och det dyker upp en blonderad modell. Ja då faller hela bildidén.

Sedan om jag skulle ta en viss bild med låt säga en hatt.
Och modellen dyker upp och visar sig vara 20 år äldre än man föreställt sig. Det hade jag troligtvis tyckt varit intressant.
Och hatten är ju ändå med på bild.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar