Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Modeller som visar gamla foton
- Trådstartare Pentaxman
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Rommel
Avslutat medlemskap
Jag har sett en som visar upp gamla foton för att få jobb. Det kommer istället en äldre som är ett antal kilo tyngre. Är det vanligt att dom luras så?
Det betyder inte att foto är äldre. Kan betyda att fotograf/retuschör gjort modellen yngre på foto. Är ju väldigt vanligt både förr och nu.
Men om det kommer en modell som inte uppfyller kriteriena så är det ju bara att skicka iväg personen igen.
/Stefan
Senast ändrad:
Rommel
Avslutat medlemskap
Ungefär som skillnaden mellan en BigMac på bild och i verkligheten?
Ja, verkligheten är godare, men ser bättre ut på bild
/Stefan
Pentaxman
Avslutat medlemskap
I detta fall dyker det upp bilder som vi såg för många år sedan då hon anlitades av proffs men nu är det amatörer.Det betyder inte att foto är äldre. Kan betyda att fotograf/retuschör gjort modellen yngre på foto. Är ju väldigt vanligt både förr och nu.
Men om det kommer en modell som inte uppfyller kriteriena så är det ju bara att skicka iväg personen igen.
/Stefan
Har du, eller är det någon annan som har snokat i Google vad folk tycker först?
Rommel
Avslutat medlemskap
Nej
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=55.933790,14.310005
/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=55.933790,14.310005
/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
Erik Schalin
Aktiv medlem
Det beror väl på hur ärlig man är i sin frågeställning om vad man vill ha för modell.
Dessutom om man betalar för det.
Som amatör jag är så är jag glad att det finns modeller som vill ställa upp, för ngra pengar kan jag inte erbjuda. Jag har ju bara kostnader.
Men hade jag verkligen specificerat vad jag vill ha för typ av modell och modellen svarar att den är matchande typ och sedan inte är det, ja då hade jag blivit förvånad och fått göra andra bilder än de planerade.
Låt säga att jag vill ha en mörkhårig modell för high-key bilder och det dyker upp en blonderad modell. Ja då faller hela bildidén.
Sedan om jag skulle ta en viss bild med låt säga en hatt.
Och modellen dyker upp och visar sig vara 20 år äldre än man föreställt sig. Det hade jag troligtvis tyckt varit intressant.
Och hatten är ju ändå med på bild.
Dessutom om man betalar för det.
Som amatör jag är så är jag glad att det finns modeller som vill ställa upp, för ngra pengar kan jag inte erbjuda. Jag har ju bara kostnader.
Men hade jag verkligen specificerat vad jag vill ha för typ av modell och modellen svarar att den är matchande typ och sedan inte är det, ja då hade jag blivit förvånad och fått göra andra bilder än de planerade.
Låt säga att jag vill ha en mörkhårig modell för high-key bilder och det dyker upp en blonderad modell. Ja då faller hela bildidén.
Sedan om jag skulle ta en viss bild med låt säga en hatt.
Och modellen dyker upp och visar sig vara 20 år äldre än man föreställt sig. Det hade jag troligtvis tyckt varit intressant.
Och hatten är ju ändå med på bild.
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.