Annons

Model House

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, jag har undersökt saken och flera personer vittnar i bloggar mm om att Model House är oseriösa. Detta genom att de

1) Lockar människor till "gratis" styling och fotografering,

2) Stylingen och fotograferingen är av låg kvalitet tex så redigeras bilderna inte alls,

3) För att få några bilder måste "modellen" köpa dem för 500 kronor styck,

4) Kunden uppmanas att fylla i en lista med minst 10 namn som sedan Model House uttnyttjar till att ringa upp och locka in nya potentiella kunder.

http://www.google.com/search?q=Mode...ox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7RNWE

Slutsats: Undvik Model House och anlita seriösa fotografer för liknande uppdrag.

Ja, jag har undersökt saken och flera personer vittnar i bloggar mm om att Model House är oseriösa. Detta genom att de

1) Lockar människor till "gratis" styling och fotografering,

3) För att få några bilder måste "modellen" köpa dem för 500 kronor styck,

.

Nr 1 och 3 förstår jag inte riktigt problemet med?

Men jag håller med, det är extremt oseriöst, därför skulle jag aldrig söka jobb som frilans på ett sånt ställe.

Nr 1 och 3 förstår jag inte riktigt problemet med?

Men jag håller med, det är extremt oseriöst, därför skulle jag aldrig söka jobb som frilans på ett sånt ställe.

Problemet är väl att de ringer till folk och säger att de "vunnit" gratis styling och fotografering, men de nämner inte att om de vill ha med sig några bilder hem så får de betala 500kr styck. Något som jag inte tycker att man kan förväntas "förstå" i det läget.

Problemet är väl att de ringer till folk och säger att de "vunnit" gratis styling och fotografering, men de nämner inte att om de vill ha med sig några bilder hem så får de betala 500kr styck. Något som jag inte tycker att man kan förväntas "förstå" i det läget.

Då förstår jag :)

Hm.Om man tittar på deras hemsida, http://www.modelhouse.se/content/view/18/30/, så visar de att det kosta r pengar.

Jag och min flickvän använde deras erbjudande, och det var precis så som man kan önska med en professionell sminkös och och en seriös och duktig fotograf. Det var väldigt avslappnat och kul och resulterade i bra bilder för ett rimligt pris.

Det hela tog kanske en och en halv timme och resulterade i 8 väldigt bra bilder. Detta kostade typ 1200-1500 kr (kommer inte riktigt ihåg).

Vi fick en serie med 8 högupplösta bilder som blev väldigt bra efter en snabbjustering i PS. Med det låga pris de erbjuder, så är det helt ok att de inte efterarbetar bilderna. Man får ändå mycket för vad man betalar. (Dessutom är det ju bättre att få obehandlade bilder direkt från kameran om man vill behandla bilderna själv.)

Jag håller med om att marknadsföringen kan kännas lite oseriös, men om man går in på deras hemsida eller ringer och frågar så har man möjlighet att få en bra tjänst för ett bra pris. Och om man inte köper några bilder så får man en gratis sminkning och en fotoupplevelse gratis:)

Fick själv se en CD med bilder från Modell House som en vän varit och tagit och sedan köpt. Jag fick kika och ge min åsikt eftersom jag själv fotar, och upptäckte att samtliga bilder var helt fulla med dammprickar. Och detta hade de mage att ta betalt för!

När detta sedan påpekades lovade de att rätta till problemet, eftersom dyra pengar hade betalats för dessa bilder. En ny skiva kom men dammprickarna var fortfarande kvar och istället fick man höra usla bortförklaringar som "vi måste ha blandat ihop bilderna" och "fotografen hade problem med objektivet den här dagen" etc.

Efter några vändor löste sig det hela med en viss summa pengar tillbaka och rabatterade bilder. Visst, bra att det löste sig och med lite fix gick bilderna att använda, men situationen hanterades på ett mycket dåligt sätt...

Inget att rekommendera...

Hm.Om man tittar på deras hemsida, http://www.modelhouse.se/content/view/18/30/, så visar de att det kosta r pengar.

Inget som står där har ju dock något med det jag skrev att göra. Att det kostar pengar att gå dit och fotografera sig förstår nog de flesta. Men i de här fallen hade de ringt upp folk och sagt att de vunnit gratis styling och fotografering, för att när de var klara och skulle gå hem ge dem en varsin faktura på 1500kr.

Jag och min flickvän använde deras erbjudande, och det var precis så som man kan önska med en professionell sminkös och och en seriös och duktig fotograf. Det var väldigt avslappnat och kul och resulterade i bra bilder för ett rimligt pris.

Det hela tog kanske en och en halv timme och resulterade i 8 väldigt bra bilder. Detta kostade typ 1200-1500 kr (kommer inte riktigt ihåg).

Vi fick en serie med 8 högupplösta bilder som blev väldigt bra efter en snabbjustering i PS. Med det låga pris de erbjuder, så är det helt ok att de inte efterarbetar bilderna. Man får ändå mycket för vad man betalar. (Dessutom är det ju bättre att få obehandlade bilder direkt från kameran om man vill behandla bilderna själv.)

Jag håller med om att marknadsföringen kan kännas lite oseriös, men om man går in på deras hemsida eller ringer och frågar så har man möjlighet att få en bra tjänst för ett bra pris. Och om man inte köper några bilder så får man en gratis sminkning och en fotoupplevelse gratis:)

Det låter iallafall som att ni fick en annorlunda upplevelse än flickorna i artiklarna. Men om man sedan läser inlägget ovanför detta om bilder fullt med dammprickar så känns det rätt kass faktiskt, okej att man inte gör en "fullskalig" skönhetsretusch, men man borde väl åtminstone göra grundjobbet?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar