Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ML-L3 vs. MC-DC1

Produkter
(logga in för att koppla)

granden-

Aktiv medlem
Som topic säger, vilken fjärrutlösare bör jag välja?
Det som jag ser som talar för ML-L3 är ett, priset som är mer än hälften så billig, Varför?
Sedan är den trödlås vilket som alltid kan vara trevligt. Men det är även där jag har hittat nackdelen till den.
Att det kan bli väldigt jobbigt om man inte har möjlighet att komma framför kameran, eller brevid den. Om man av någon anledning är låst bakom den eller så.

Sedan det som talar för MC-DC1, jag gillar sladd då vet jag att signalen går fram och inte bryts för att jag råkar hosta eller något annat som gör att ljuset inte kommer fram till sensorn. Sen att man även kunde läsa knappen i nertryckt läge var ju väldigt trevligt om man vill köra lite längre slutartider tycker jag. Nackdelen är väl då priset.

Men jag tänker inte låta priset vara den huvudsakliga faktorn som avgör detta köp, det känns bara dumt. Utan jag skulle vilja ha lite erfarenhetskommentarer och liknande, vilken skulle du köpt/köpte du. Och så, gärna motiveringar varför den ena eller den andre. Ligger just nu i sitsen att jag får ingen innan nyår som är väldigt synd, det var ganska mycket nyår som fick mig att vilja köpa d en. Men så blev det inte. Om jag inte hittar någon imorgon, då köper jag den som finns i lager.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar