Birdland
Aktiv medlem
Hej tänkte informera om att jag kontaktade en person som uppgav att han hette X Svensson på en blocket annons. Han hade en Nikon D3s till salu alldeles för billigt. Det fanns inget telefonnummer i annonsen så det gick bara att nå honom via mail. Efter drygt ett dygn så ringde han upp mig med detta telefonnummer 073-563 76 XX. När jag sökte på numret så fick jag ingen träff någonstans. Hans mailadress var [email protected]. När jag sa att jag ville köpa kameran på plats verkade han bli lite nervös men jag sa att jag inte köper en så dyr kamera utan att testa den. Han föreslog då säkra betalningsätten som finns via Internet men det avslog jag direkt. Vi bestämde att jag skulle köra ner till honom denna helgen. Jag försökte komma tidigare men då hade han inte tid. Först efter fyra dagar skulle det vara möjligt. Jag frågade varför han sålde kameran och då nämnde han att han hade vunnit en del pengar och att han dessutom hade en D700 som var lika bra!
Efter hans enda kontakt med mig så begärde jag kompletterande upplysning via mailadressen han skickade ifrån men jag har inte fått något svar och på de telefonumret han ringde ifrån har jag aldrig kommit fram någon gång. Det går inte att lämna meddelande på hans mobilsvar men jag har skickat över mitt telefonnummer vid två tillfällen utan att han återkommit. Förmodligen så fick han kalla fötter men det kan vara värt att vara försiktig om han dyker upp igen. Den hem adress han angav var
XX, 614 92 Söderköping.
Efter hans enda kontakt med mig så begärde jag kompletterande upplysning via mailadressen han skickade ifrån men jag har inte fått något svar och på de telefonumret han ringde ifrån har jag aldrig kommit fram någon gång. Det går inte att lämna meddelande på hans mobilsvar men jag har skickat över mitt telefonnummer vid två tillfällen utan att han återkommit. Förmodligen så fick han kalla fötter men det kan vara värt att vara försiktig om han dyker upp igen. Den hem adress han angav var
XX, 614 92 Söderköping.
Senast redigerad av en moderator: