Annons

Misslyckad service II

Produkter
(logga in för att koppla)

MagnusBerg

Aktiv medlem
Bygger vidare på den urspårade tråden Misslyckad service? http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=127060 som handlade om Canon-verkstaden Intervision i Stockholm.

Idag fick jag tillbaka min G12 som jag skickade iväg för exakt två veckor sedan. Felet har inte avhjälpts!

Vattenpasset i kameran - en avgörande ny funktion för att jag skulle uppgradera från G11 - visade inte rakt. Det går att kalibrera det för att visa rakt för att ta bilder antingen horisontellt eller vertikal. Men om jag t ex kalibrerar det för att visa rätt horisontellt så visar det fel vertiklat. Och vise versa. Att Canons vattenpass fungerar så står det inget om i marknadsföringen. Därför ville jag ha det fixat.

I den bifogade följesedeln från Intervision står att läsa:
"Water level not calibrated correctly, differs about 3-4 degrees."
Därefter finns en rad som inleds "Rep.-Arbete" och som sedan berättar:
"Kontr. utan att finna angivet fel"

När jag skickade kameran var den kalibrerar för att visa rätt horisontellt. Uppenbarligen har första instansen upptäckt ett fel på 3-4 grader (en uppgift som inte jag skrivit i min felrapport). Att sedan instans nummer två inte kollar både horisontell och vertiklat - trots att jag så tydligt jag kunde uppgav att det var där (skillnaden mellan horisontell och vertikal visning) felet låg - är väl för jävla dåligt.

Nu har jag tagit direkt kontakt med försäljaren. - Jag, idioten, trodde jag skulle spara tid genom att skicka direkt till Intervision - Försäljaren tycker att så här ska inte vattenpasset fungera. Nu tänker jag använda kameran över jul- och nyårshelgen innan jag skickar den till försäljaren. Sedan får vi se hur det går. :-|

De farhågor jag hade i tråden Misslyckad service? http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1584454&postcount=18 slog in. Jippiiiiii... vad jag är glad.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.