Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Miops " LightTrigger "

Produkter
(logga in för att koppla)

Avetar

Medlem
Såg ett filmklipp ifrån Youtube något år sen. Man kan använda pryl till olika saker som fånga häftiga blixtbilder, Vattendroppar, fångar bilder på fåglar mm. Själv har ja en Nikon D7500. Enligt Ifö klippet ska man sätta Miops på blixt skenan där efter kopplar man in diverse kablar. Sen är det bara riggar upp kameran på stativet riktar den emot himlen och bara väntar. Gör enligt bruksanvisningen. Ja förmodar att jag gör något handhavande fel, på min kamera fungera det ej. Har provat det mesta, även ringt till Ifö om hjälp. Det vore så kul om det kunde fungera.

Mvh. Tony

Nu har jag inte Miops, men har använt några andra. Det är väl så att man styr den via en app som du har på mobil eller surfplatta? Det är också viktigt att man ställer in kameran rätt så att den kan prata med Miops.

Om det nu är i en app, så brukar det finns några enkla funktioner som att kunna ta en bild, som typ en fjärrkontroll man kan ju börja med det och se att kommunikationen fungerar.

Jag fick reklam om den här för några dagar sedan, tycker den verkar spännande att testa. Men jag antar att din Miops fungerar på något liknade sätt

Nu har jag inte Miops, men har använt några andra. Det är väl så att man styr den via en app som du har på mobil eller surfplatta? Det är också viktigt att man ställer in kameran rätt så att den kan prata med Miops.

Om det nu är i en app, så brukar det finns några enkla funktioner som att kunna ta en bild, som typ en fjärrkontroll man kan ju börja med det och se att kommunikationen fungerar.

Jag fick reklam om den här för några dagar sedan, tycker den verkar spännande att testa. Men jag antar att din Miops fungerar på något liknade sätt

Det stämmer, ja använder min iPhone som synkades tillsammans. Verkar ju så enkelt när man ser när andra gör det. Skulle vara kul att ta häftiga bilder Finns så mkt man kan göra med denna sk ” Miops ”. Även testat att använda Laser som skulle fånga vattendroppar. Det är händer ingen reaktion alls. Hoppas att andra kan lyckas bättre än jag. Tacksam att ngn svarade. Mvh. Tony

Såg ett filmklipp ifrån Youtube något år sen. Man kan använda pryl till olika saker som fånga häftiga blixtbilder, Vattendroppar, fångar bilder på fåglar mm. Själv har ja en Nikon D7500. Enligt Ifö klippet ska man sätta Miops på blixt skenan där efter kopplar man in diverse kablar. Sen är det bara riggar upp kameran på stativet riktar den emot himlen och bara väntar. Gör enligt bruksanvisningen. Ja förmodar att jag gör något handhavande fel, på min kamera fungera det ej. Har provat det mesta, även ringt till Ifö om hjälp. Det vore så kul om det kunde fungera.

Mvh. Tony
Vilken MIOPS trigger har du?
Sen är det så att MIPS triggers kontrolleras från smartphone via en app. Så för blixt bilder behöver du antingen MOIPS Flex, Smart+ eller Remote+.
(Raderat felaktig information)
På den här länkenn kan du se vilka funktioner som de olika triggers kan ge:

Senast ändrad:
Vilken MIOPS trigger har du?
Sen är det så att MIPS triggers kontrolleras från smartphone via en app. Så för blixt bilder behöver du antingen MOIPS Flex, Smart+ eller Remote+. Då funkar det så att mobilens kamera används för att se blixten appen skickar då order till remoten att ta bilden.
På den här länkenn kan du se vilka funktioner som de olika triggers kan ge:
Ja har Miops Smart. I appen sägen den att den sakna en dongle. Ja har den oxå men det finns inget uttag i min mobil för den produkten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar