Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minst 4Mpxl, 3x opt zoom, video-&ljudinspelning

Produkter
(logga in för att koppla)

d.a.n.i.e.l

Aktiv medlem
Jag söker en digital kamera med minst 4megapixlar,
3x optisk zoom, videoinspelning (med ljud) som endast
begränsas av minneskortet.
Framför allt ska kameran ta bra bilder.

Jag har kollat på
Canon Ixus 400, Sony DSC-P92.

Några förslag?

MVH Daniel
 
Just videofunktionen kan jag inte uttala mig om. Har en Canon A70 som tar riktigt bra bilder (3 Mpixel), men videofunktionen har jag inte använt. Klarar dock bara max 3 minuter. Skulle tro att samma gäller nya A80 (4 Mpixel), men förutom video uppfyller den helt klart alla krav man kan ställa på en kompaktare digitalkamera.
 
Funderat på Fuji Finepix s602?

Kameran är betydligt större än både P92:an och Ixusen, men å andra sidan får du otroligt mycket bättre bilder och filmer.

Kameran är förvisso snart ersatt med en nyare modell, men det är en riktigt, riktigt bra kamera.

Jag har förresten en till salu, som kan bli bra mycket mer prisvärd än en Ixus 400...
 
Finns det någon bra svensk eller utländsk
kamerasökmotor med många sökparametrar,
såsom pixlar, videoupplösning, video-med-ljud,
optisk zoom etc?

MVH Daniel
 
Canon Powershot S50

Tycker att det är en suverän kamera. Bildkvalitet som en Canon G5 men ej möjlighet att använda extern blixt och ett par andra småsaker. Den är liten (dock större än en Ixus), stabilt byggd (ej plst),har 5 mp, och fina balanserade bilder. Canon S45 är i stort sett identisk men med 4 mp.

Jag hade tidigare en Canon Powershot S30 som jag var mycket nöjd med och nu har jag uppgraderat till S50. Jag har endast postiva saker att säga om kameran och jag är mycket kräsen. Kolla in reviews på www.dpreview.com

Lycka till
 
Olympus Camedia C-750 Ultra Zoom

Jag är nybliven ägare till en Olympus Camedia C-750 Ultra Zoom och den har det du efterfrågar + lite till.

4M pixel
10x optisk zoom
Film med ljudinspelning, 15 b/s så länge minneskortet räcker.

http://www.cyberphoto.se/olympus/c750.php

Jag är VÄLDIGT nöjd med kameran! Dessutom är deb mycket prisvärd, ca 6100 kr inkl moms
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.