sitoson
Ny medlem
Jag vill med detta inlägg hoppas kunna påverka Minoltas reduserade Garantiåtagande, så att ev. köpare av Minoltaprodukter har det i åtanke vid ev. köp. Det började i slutet av oktober när Jag lämade in min Filmscanner för garantirepation, då fick jag reda på att öppningstiderna skulle minskas från 5 dagar iveckan till 2 dagar mellan 13.00 - 16.30 en nästan omöjlig tid för den som arbetar fulltid. Telefon tiderna var sämre 14.00 till 16.30. Sen visade det sig att verkstaden slutat reparera utan tog bara emot och skickade prylarna till Tyskland. Efter 4 veckor ringde Jag då hade inte ens den Tyska reparationsverkstaden tittat på scannern. Jag fick tillbaka den efter 6 veckor, Är detta vad man kallar god kundsupport och som man så villigt påtalar om sin fina garanti vid köptillfället. Personalen vid den svenska reparationsmotagningen var mycket tillmötesgående men kunde inte påverka situtionen.