Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

minolta maxxum 7000

Produkter
(logga in för att koppla)

jockeäger

Ny medlem
Hejsan! Jag undrar om det är någon här som vet vad en minolta maxxum 7000 med 50mm lins kan ha för värde.
tack på förhand.

Om det handlar om att sälja, så är den värd precis så mycket som någon är villig att betala. Jag har sett flera på Myrorna, och där brukar de prissättas från hundrafemtio till trehundra kronor. Någon enstaka gång ser man också en eller annan kamera med högre pris på lappen där, men det är sällan.

Begagnade Minoltaobjektiv verkar ha sjunkit en del i pris de senaste åren. För några år sen köpte jag ett AF 50/1.7 för cirka 7-800 kr. Det är kanske inte helt omöjligt att hitta en köpare som vill betala ungefär det, men man måste nog vara tålmodig och objektivet måste vara i riktigt bra skick. Titta på avslutade auktioner på Tradera för att få ett hum (om det finns tillräckligt många auktioner med det objektivet).

Kameran är nog inte värd många kronor. Jag köpte min Minolta 7000 för ett par hundralappar (med ett objektiv), också för några år sen.
Jag antar att kameran är så vanlig att inte ens samlare driver upp priset. Annars är den ju historiskt mycket signifikant som den första systemkameran med autofokus för alla objektiven i systemet.

ANNONS