Annons

Minolta dynax7

Produkter
(logga in för att koppla)

Conny

Medlem
Hej!
Jag undrar om det är någon av er på fotosidan som har erfarenhet av Minoltas dynax7. Jag vore tacksam om ni ville skriva om era erfarenheter.Jag funderar att inhandla en sådan.

Jag har ite skrivit in min recension ännu i avvaktan på att smälta intrycken. Jag har en limited modell så den skiljer sig lite men inte mycket.

Min erfarenhet är att den är mycket snabb att arbeta med när man väl gjort de grundläggande inställningarna. Mycket snabbare än till exempel 700si. Utan vertikalgreppet kan jag dock tycka att det är lite obalanserad och lite för liten för att ligga bra i händerna. Då har jag ändå inte särskilt stora händer.

Jag ångrar inte mitt köp.

Mvh
Maverick

Dynax 7

Jodå, jag kör med 7:an också. Är supernöjd.
Betr teknik etc så bör Du vända Dig till Christian Nilsson, vår nye medlem (välkommen) som är teknisk expert för FOTO och som även testat och redovisat sina erfarenheter i tidskriften under 2001.

Jag måste bara skriva att jag blir så glad när jag läser inlägg av Minolta-ägare. :) Känner mig ibland alldeles överkörd av alla Nikon-fantaster som skriker F80 så fort man pratar om att byta upp sin Minolta till en bättre kamera ;) Det är lite som inom publishing... Har man ingen Mac så får man inte vara med de stora pojkarna och leka.
Jag funderade själv en (väldigt) kort stund på Nikon, men jag tycker nog inte att det är värt pengarna, och om man tittar på de fina betyg som Dynax 7 har fått så tvekar i alla fall inte jag längre. (Var dessutom och klämde på ett ex i en fotobutik i Mölndal för ett tag sedan och blev kär på stört! Nu sparar jag för fullt.)

Minolta rules! :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar