Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta Dynax 7??

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias Andersson

Aktiv medlem
För tillfället kör jag med en Dynax 40, men har mer o mer tröttnat på den långsamma AF, plastigheten, avsanad av BG och trådutlösare.

Var inne hos fotohandlaren och beklagade mig lite, han erbjöd mig att få köpa en helt ny Dynax 7 med 28-100 kitobjektivet för 3 900 kr.

Gör verkligen kameran så mycket för AF-hastigheten, att man kommer o märka en ganska stor skillnad med mina kassa Sigma objektiv:

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=358
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=2528

Eventuellt så kommer även ett 50 mm 1,7 att läggas till??

Med tanke på vilken optik du redan har så skulle jag hoppa över 28-100 och försöka få ett bra pris på 50/1.7 direkt.

Nome Nescio skrev:
Med tanke på vilken optik du redan har så skulle jag hoppa över 28-100 och försöka få ett bra pris på 50/1.7 direkt.

28-100 medföljer i vilket fall som, men jag funderar på om ekonomin klarar av både kameran + 50 mm??
Det jag fotar mest är Macro ( djur ) och natur bilder.

Mattias Andersson skrev:
28-100 medföljer i vilket fall som, men jag funderar på om ekonomin klarar av både kameran + 50 mm??
Det jag fotar mest är Macro ( djur ) och natur bilder.

Köp ett beg 50mm, det gjorde jag, funkar skitbra

Oki, men hur fungerar 50 mm vid akvariefotografering??

EDIT:Skulle det räcka med enbart objektivet som förbättring tillsammans med dynax 40 eller skulle AF fortfarande vara ganska slö??

Senast ändrad:
Med ngn tunn mellanring så funkar det nog bra för normala akvariefiskar om det nu är det du avser plåta (alltså typ 5-10 cm firrar). Utan blir det lite långt ifrån. (Vet iofs inget om minoltaoptik men närgränsen kan väl inte vara helt enorm där heller.)

mvh

/M

AF-motorn sitter i huset så det är helt avgörande för hastigheten. Undantaget SSM-gluggarna men de är kanske inte aktuella.

/Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar