Harry
Avslutat medlemskap
Jag har använt Dual2 och Photoshop6 i Windows 98 en tid och har haft problem med att Photoshop låser sig i vissa lägen. För att komma från dessa problem så har jag installerat Windows 2000. Men nu har problemen bara blivit värre. Easy scan utility funkar bra men via Photoshop blir det problem. Det går bra att köra Indexscan och Prescan. När jag skall göra slutlig Scan så funkar fokuisering och exponeringsjusteringar. När Scanning 1/6 börjar blir hela fältet som visar återstående skanning, blått på en gång och efter några sekunder så visas "time remeining 5 sec". Men sedan är det stopp, allt är låst. Det är bara att stänga av via control/alt/del. Det går inte heller att mata ut filmhållaren.
Jag har sett att problemet är beskrivet i detta forum tidigare men jag har inte hittat några tydliga åtgärder för att lösa problemet. Jag har installera Minoltas nya driver 1.03 men problemet är detsamma.
Är det någon som har lösningen?
Jag har sett att problemet är beskrivet i detta forum tidigare men jag har inte hittat några tydliga åtgärder för att lösa problemet. Jag har installera Minoltas nya driver 1.03 men problemet är detsamma.
Är det någon som har lösningen?