Annons

Minolta Dual2 Photoshop, problem.

Produkter
(logga in för att koppla)

Harry

Avslutat medlemskap
Jag har använt Dual2 och Photoshop6 i Windows 98 en tid och har haft problem med att Photoshop låser sig i vissa lägen. För att komma från dessa problem så har jag installerat Windows 2000. Men nu har problemen bara blivit värre. Easy scan utility funkar bra men via Photoshop blir det problem. Det går bra att köra Indexscan och Prescan. När jag skall göra slutlig Scan så funkar fokuisering och exponeringsjusteringar. När Scanning 1/6 börjar blir hela fältet som visar återstående skanning, blått på en gång och efter några sekunder så visas "time remeining 5 sec". Men sedan är det stopp, allt är låst. Det är bara att stänga av via control/alt/del. Det går inte heller att mata ut filmhållaren.
Jag har sett att problemet är beskrivet i detta forum tidigare men jag har inte hittat några tydliga åtgärder för att lösa problemet. Jag har installera Minoltas nya driver 1.03 men problemet är detsamma.
Är det någon som har lösningen?

Japp, låter som det vanliga problemet med Photoshops resurstilldelning. Jag hade samma problem med Photoshop 6 under Windows 2000. Har för mig att det löstes senare med någon uppdatering av Photoshop, men jag är inte helt säker. Det finns väl en uppdatering på Adobobes webbplats, har du installerat den?

Om det inte hjälper så är trixet att experimentera med Photoshops minnestilldelning. Den finns under Preferences-menyvalet och jag tror att den är 50% som standard. Jag vill minnas att jag testade med lite olika inställningar och tror att det började funka någonstans kring 40%.

Tack jimh!

Uppdatering av Photoshop 6 hjälpte! Nu verkar problemen vara borta. Även med minnestilldelning 75%.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar