Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta Dimage a200, tillbehör.

Produkter
(logga in för att koppla)

badboll

Aktiv medlem
Jag har en minolta dimage a200 och har tänkt köpa lite tillbehör till den.

http://joco.suso.org/cgi-bin/info_eng.pl?artist=Närbildslinsset&titel=49mm&media=Filter

Tänkte köpa närbildslinser därifrån, nu vet jag inte om det är någon vidare kvalite på dom där men priset är helt klart bra!

Tänkte också fråga om någon testat minoltas telekonverter?
Hur mycket motsvarar den totalt i mm zoom?
Blir det 300mm då

Tänker på den här;

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=act100

Måste säga att telekonvertern är nog inget jag törs köpa.
Den är ju grymt tung, och det är så små gängor på objektivet ju. Kan aldrig sluta väl =/

Spec när jag är van att hålla kameran utan att igentligen hålla i objektivet samtidigt, ibland händer det men det beror på lite.

Men det verkar ju vara en bra pryl, f 3.5 vid 300mm är ju bra.

Angående linserna jag skrev om, tror ni dom är bra?
+10 närbildslins måste ge en väldigt liten närgräns ju. Låter bra :)

badboll skrev:
Måste säga att telekonvertern är nog inget jag törs köpa.
Den är ju grymt tung, och det är så små gängor på objektivet ju. Kan aldrig sluta väl =/

Spec när jag är van att hålla kameran utan att igentligen hålla i objektivet samtidigt, ibland händer det men det beror på lite.

Men det verkar ju vara en bra pryl, f 3.5 vid 300mm är ju bra.

Att använda telekonvertern utan att hålla i själva konvertern är nog inget att rekommendera. Men det gäller ju även utan konvertern och säger Minolta att gängorna håller så litar jag på att dom håller.... Har inte märkt något problem med telekonvertern alls.

Har du några testbilder du tagit med konvertern?
Skulle gärna vilja se först utan konvertern och sen med.

Nej - tyärr inte. Om tid & väder medger ska jag försöka fixa ett par. I så fall lägger jag en länk i denna tråd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar