Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta A1 Firmware?

Produkter
(logga in för att koppla)

Softasnubben

Aktiv medlem
Råkade precis halka in på Minoltas hemsida & såg att det fanns en ny firmware till A1:an.

Bakåt strävare som jag är angående "uppdateringar"(erfarenhet har sagt att inte talla på programvaror som fungerar =) ) så är jag lite tveksam till att uppdatera min A1:a.

Är det någon som märkt någon "större" skillnad på den nya firmwaren jämför med v1.0 som gör det värt att uppdatera??

//Softasnubben - Snubben som egentligen borde lägga ner tid på "fackverks" beräkningar istället för att slö surfa! =)

Man har löst det enorma problemet med att kameran låser sej. När du tar bilder i serieläge. I höghastighetsläget. I RAW eller TIFF... that´s it... om vi talar om 1,02 versionen. Har det kommit en ännu nyare så vill jag veta mer ;-)

Ok, då hänger jag med!
Jag har som tur är inte råkat ut för det problemet ännu.
Jag läste nånstans på hemsidan att man behövde uppdatera firmwaret om man pillade på en konverter...

Nej det var 1.02e versionen jag tänkte på.

Bockar djupaste för det snabba svaret! =)

har inte heller råkat ut för problemet vare sej före eller efter uppgraderingen. Med originalkonvertrarna följer en programvara, den kanske innehåller uppdateringen, för övrigt vet jag inte riktigt vad programvaran tillför, förutom nåt menyval...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar