Annons

Minolta 9000AF. problem? alternativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

PerKr

Aktiv medlem
Satte mig igår och fingrade lite mer på farsans 9000AF. Och den är mer lättanvänd än jag trodde att den skulle vara. Enda felet som jag ser det just nu är väl att autofokusen inte stämmer så bra. Försökte fokusera på lite allt möjligt i rummet men det slutade hela tiden med att jag kopplade bort autofokusen och fokuserade manuellt för att det dit jag ville.

När jag har kollat på nätet har jag sett att lcd-displayen kan krångla. är det ett vanligt problem? påverkar det funktionen?

Verkar ju tyvärr som att 9000 är en ganska ovanlig modell. Någon som vet vad det finns för alternativ? finns det adaptrar för att använda minolta AF-objektiv på kameror med pentax k-bajonett?

9000

Har inget svar på frågan men kul att du har en minolta 9000, jag trodde nästan att jag var den enda i sverige!

Hej!

Jag har en 9000, autofokusen på min fungerar, men är hemskt långsam, och är nästan helt oanvändbar inomhus. Det känns som om autofokusen på 9000 är till för starkt solsken utomhus.
LCD-displayen krånglar nog ganska ofta. Min "blöder" lite i ena hörnet, men inget som täcker något av informationen. Jag har haft den i tre år nu och "den svarta biten" har inte växt.

Adapter för minolta AF-objektiv på Pentax K-hus ska jag väl inte påstå att jag vet att det inte finns, men jag tror det knappast. Objektiven har ju ingen möjlighet till manuell nedbländning. Andra hållet finns, Pentax K-objektiv på Minolta AF-hus.

Mvh
Stefan

tyvärr är den inte "min"... men jag letar efter ett eget 9000-hus (till rimligt pris) så jag slipper förstöra det jag "lånar"... men den var väl inte helt billig när den kom?

edit: ser en minolta 9000 för eur20,50 och en annan för eur27,27 på tyska ebay just nu. är modellen möjligen vanligare i tyskland?

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar