Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Minolta 300/4?
- Trådstartare Limpa
- Start datum
Benzky
Aktiv medlem
På http://www.photozone.de/8Reviews/index.html har de lite info om du klickar på Minolta AF lenses (långt ned till höger).
Optical verdict blir där 4,7 (4,53 med 1,4X förlängare!). Mycket bättre kan det nog inte bli. AF speeden skall vara OK. Detta kan kanske jämföras med:
- Sigma 300/f4 APO HSM -> 3,59.
- Tokina 300/f4 AT-X -> 3,08.
- Canon 300/f4 -> 4,76
På hela taget så tror jag inte att man kan klaga på objektivet. Har det en G-stämpel så är det nog tillräckligt bra för de flesta. Om man nu inte behöver f2,8...
Optical verdict blir där 4,7 (4,53 med 1,4X förlängare!). Mycket bättre kan det nog inte bli. AF speeden skall vara OK. Detta kan kanske jämföras med:
- Sigma 300/f4 APO HSM -> 3,59.
- Tokina 300/f4 AT-X -> 3,08.
- Canon 300/f4 -> 4,76
På hela taget så tror jag inte att man kan klaga på objektivet. Har det en G-stämpel så är det nog tillräckligt bra för de flesta. Om man nu inte behöver f2,8...
mnorrback
Aktiv medlem
Skulle bara tillägga att Minoltas 400mm f/4,5 är ett superbt objektiv om aningen dyrare än 300mm. När jag letade efter ett nytt teleobjektiv så fundrade jag på ett Minolta 300mm men de flesta tester som jag hittade rekommenderade ett 400mm istället. T.ex. Photodo ger 400mm betyget 4 och 300 mm betyget 3,4. Men prismässigt tror jag nog att 300mm är ett bra alternativ.