Annons

Minns någon tidningen "bild:"?

Produkter
(logga in för att koppla)

annelito

Aktiv medlem
"bild:" hette ju en fototidning (eller tidskrift är det ju egentligen men av ren vana säger jag tidning om allt i tidningsväg) för många år sedan som lades ned.
Jag saknar den väldigt mycket och undrar om någon har koll på liknande alternativ som finns på marknaden nu?

Jag är inte ute efter en massa kameratester och teknikfrosseri utan jag vill mer läsa om fotografer och deras bilder, gärna tips om olika områden inom fotografi, det ska vara en "djupare" tidning om fotografi...om någon förstår vad jag menar.

Tycker alla tidningar verkar eftersträva att vara så "glassiga och skrikiga" det bara går med hemskt röriga omslag och fullproppade med "bäst i test", "så fixar du snygga bilder i ps", osv på omslagen...ja, ni hajjar...?!

Någon som har tips?
Jag är främst ute efter svenska tidningar.
 
Jag har ett svagt minne av något som hette Bild. Idag finns Motiv, men den kan vara snudd på knarkarflummig ibland. Tror det finns en annons här på FS.
ETC har bra bildreportage, och de uppmärksammar ju fotografer då och då.
SIF-tidningen har också bra bildreportage, fast det är ju en fackföreningstidning. Och 270:-/nummer är lite dyrt må jag säga...

Annars är det väl utländska publikationer som gäller. Mitt tips på två bra böcker (engelska) hittar du i min profil, "Photo icons". Väldigt roligt att läsa, nästan som ett magasin, och billiga.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.