trashburner
Ny medlem
Efter en tur i Norge kom jag hem med 250 bilder på minneskortet (ett med "skadade data"). Väl hemma lyckades jag inte ladda ur något av de 250 korten och i utforskaren gick det inte se bilderna, i kameran så såg jag dock alla (canon eos 350 d). Tog med minneskortet till en Experthandlare men även där hade de problem med att ladda ur bilderna, han erbjöd sig att köra ett "räddningsprogram" och jag var välkommen dagen därpå. När jag kom tillbaka sa han att de bara fanns 115 bilder (bilderna fram till den skadade bilden) de övriga innehöll inget. Dessa 115 bilder låg nu på minneskortet och allt annat var borta.
Jag formaterar kortet efter varje tömning och min förhoppning nu är att inte experthandlaren gjorde det innan han lade tillbaka de 115 fotona han kunde rädda.
Är det någon som kanske kan förklara varför problemet uppstod från början?
Finns det något hopp att kunna rädda de övriga bilderna som "inte" finns såvida Experthandlaren inte formaterade kortet?
Jag formaterar kortet efter varje tömning och min förhoppning nu är att inte experthandlaren gjorde det innan han lade tillbaka de 115 fotona han kunde rädda.
Är det någon som kanske kan förklara varför problemet uppstod från början?
Finns det något hopp att kunna rädda de övriga bilderna som "inte" finns såvida Experthandlaren inte formaterade kortet?