ANNONS
Annons

Minneskortläsare

Produkter
(logga in för att koppla)

Knutte93

Medlem
Hej!

Köpte nyligen en minneskortsläsare på Kjell och co.
http://www.kjell.com/?item=68345&path=360000000,373000000,378000000,378500000

Problemet är att när jag för över bilderna till datorn, så ungefär när hälften är klart så står det att ett fel har inträffat.
Detta händer med vilket program jag än använder.

Detta händer dock bara när jag använder mitt SanDisk CF eXtreme III - 4GB.
Har ett äldre SanDisk CF Ultra II-1Gb-
Där har jag inte det problemet.
Sen en annan sak.
När jag överför med hjälp av USB-kabeln,så står det att filerna överförs i 16mb/s när det står på kortet att det skall överföra i 30mb/s,vad beror dethär på?

Hoppas jag inte upplevs korkad.
Hoppas det inte redan finns någon sån här tråd,säg till så tar jag bort den i så fall.
All hjälp uppskattas!

Tack på förhand!

Mvh Carl Lychou

Senast ändrad:
Det första jag skulle kolla är prioriteringsordningen på Din dators USB portar, testa att koppla läsaren/kabeln till olika portar så kan överföringshastigheten ändras markant.

Det finns ju också USB 1.0 och 2.0 där 2.0 är snabbare, har Du en USB port på baksidan (om stationär dator) så testa den brukar vara prio 1 portar där för max överföringshastighet.

Funkar inte det så testa att uppdatera mjukvaran som följde med läsaren, kan finnas nyare snabbare versioner.

Kolla även kabellängden - kort usb2 kabel kopplad på portrna på baksidan är tryggare. Ha inte mobilen i omedelbar närhet heller. Sen så finns det ett litet probelem med just extreme III korten som inte finns med extreme II eller extreme IV. Dock är det sällan det visar sig.att köpa en sandisk läsare löser nog också problemen

Det första jag skulle kolla är prioriteringsordningen på Din dators USB portar, testa att koppla läsaren/kabeln till olika portar så kan överföringshastigheten ändras markant.

Det finns ju också USB 1.0 och 2.0 där 2.0 är snabbare, har Du en USB port på baksidan (om stationär dator) så testa den brukar vara prio 1 portar där för max överföringshastighet.

Funkar inte det så testa att uppdatera mjukvaran som följde med läsaren, kan finnas nyare snabbare versioner.

Hej!

Har USB 2.0.
Har den på baksidan och den går som prio 1.
Fick inte med någon programvara för xp,bara en CD för om du körde 2000 eller tidigare.

Tack för hjälpen!

Kolla även kabellängden - kort usb2 kabel kopplad på portrna på baksidan är tryggare. Ha inte mobilen i omedelbar närhet heller. Sen så finns det ett litet probelem med just extreme III korten som inte finns med extreme II eller extreme IV. Dock är det sällan det visar sig.att köpa en sandisk läsare löser nog också problemen

Hej!

Japp,har en jättekort kabel,och den sitter på baksidan.
Ej mobil i närheten heller.
Vad är det som är problem med III korten som inte finns på dom andra?
Känns ju lite småtråkigt att köpa en kortläsare som inte fungerar med dom korten man tänkt använda,även om det inte rör sig om jättesummor.

Får väl ta och införskaffa mig en ny läsare;)
Tackar och bugar för hjälpen!

Mvh Carl

Hej!

Japp,har en jättekort kabel,och den sitter på baksidan.
Ej mobil i närheten heller.
Vad är det som är problem med III korten som inte finns på dom andra?
Känns ju lite småtråkigt att köpa en kortläsare som inte fungerar med dom korten man tänkt använda,även om det inte rör sig om jättesummor.

Får väl ta och införskaffa mig en ny läsare;)
Tackar och bugar för hjälpen!

Mvh Carl

Någon eländig bugg (eller snarare att man läst datablad aningen olika) som har fått just de korten att bråka med vissa utgåvor av firmware på vissa hus och på vissa minneskortsläsare. Har man senaste firmware så skall det inte vara några problem med några idag aktuella hus, men med gammal firmware och vissa (billigare) läsare är det/har det varit/kan det vara strul - även om det är ovanligt. Jag har både Sandisk USB2 och en Firewire B läsare och både dessa fungerar perfekt med Ultra III korten. Testa ditt kort med en annan läsare och fungerar det bra då så lämna tillbaka läsaren eller acceptera att köpa en ny. Exakt den jag har och VET fungerar finns inte längre, men:

http://www.kjell.com/?item=68208&path=97000000,119000000,136500000,142000000,142500000

Skulle det förvåna mig svårligen om den strular. 250 pix kan det vara värt...

Någon eländig bugg (eller snarare att man läst datablad aningen olika) som har fått just de korten att bråka med vissa utgåvor av firmware på vissa hus och på vissa minneskortsläsare. Har man senaste firmware så skall det inte vara några problem med några idag aktuella hus, men med gammal firmware och vissa (billigare) läsare är det/har det varit/kan det vara strul - även om det är ovanligt. Jag har både Sandisk USB2 och en Firewire B läsare och både dessa fungerar perfekt med Ultra III korten. Testa ditt kort med en annan läsare och fungerar det bra då så lämna tillbaka läsaren eller acceptera att köpa en ny. Exakt den jag har och VET fungerar finns inte längre, men:

http://www.kjell.com/?item=68208&path=97000000,119000000,136500000,142000000,142500000

Skulle det förvåna mig svårligen om den strular. 250 pix kan det vara värt...
Jo,det är väl det.
Kollade med en annan kortläsare,och mycket riktigt fungerade det alldeles utmärkt.
Skall gå och lämna tillbaka denhär skiten nu.
http://www.kjell.com/?item=68657&path=360000000,373000000,378000000,378500000
funderar på att köpa den istället.
Tack!

Mvh Carl

Reklamera den som krånglar och välj en annnan som är bättre och ev betala en slant emellan, för som Du kopplat så måste felet ligga i själva läsaren!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar