Annons

Minneskortet är gjutet

Produkter
(logga in för att koppla)

Mathias_

Aktiv medlem
Hejsan,

Skulle precis föra över bilderna från minneskortet i kameran till datorn. Detta brukar jag göra genom att ta ur minneskortet ur kameran och stoppa in det i minneskortläsaren.

Nu när jag tog fram min K-7:a, öppnade luckan till minneskortet, trycker ned det för att det ska ploppa ut. Vilket det också gör men sedan när jag ska dra ur det så sitter det fast! Det går inte att rubba.

Vad ska jag göra? Det känns inte som om jag vill sitta och slita i nya kameran.

Mvh
Mathias

Jag har samma problem med min K7. Kortet sitter väldigt fast, men det går att rucka lite försiktigt och få loss det. Svårt att få något ordentligt grepp, särskilt om man inte har små fingrar.

Intressant att se vilka "fel" det kan bli i en ny produkt nu för tiden =)
Jaja, är det här det största felet med K7an kanske man ska slå till, enda problemet är att jag är så nöjd med min K200D att jag inte kan motivera det =/

Prova att trycka in kortet med nageln, släpp sedan snabbt genom bara dra undan nageln. När jag gör så hoppar minneskortet ur kameran. Se bara upp så att det inte hoppar iväg. Ett Sandisk Extreme hoppar ur kameran, andra kort sitter kvar men långt upp så att det är lätt att ta ur dom. Korten verkar ha en viss tolerans i tjockleken 0,05 mm.

/Mats

Har samma problem med min K10D, där alla Sandisk korten fungerar utan problem, men mitt enda Transcend kärvar lite och man måste pilla ur det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar