Annons

Minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Bee

Aktiv medlem
Jag ska ut och resa 2 veckor till Thailand och har funderat på hur jag gör med mina bilder. Det börjar luta åt att jag skippar mellanlagringen och bara kör på minneskort. Skulle ni göra det? Ev. tar jag med mig en mini-pc men blir den stulen och jag har lagt över alla mina bilder där så är ju dom borta för alltid så det kanske är bättre att komplettera med minneskort som jag inte raderar.

Jag har en Canon 5D Mark II med ett SanDisk III 16GB så jag behöver komplettera med några till. Jag är nöjd med det kortet men undrar om det finns något som är lika bra men lite billigare. Tänkte komplettera med två 8GB. Det borde räcka.

Var köper ni era kort?

Tack på förhand
Bee
 
Jag ska ut och resa 2 veckor till Thailand och har funderat på hur jag gör med mina bilder. Det börjar luta åt att jag skippar mellanlagringen och bara kör på minneskort. Skulle ni göra det? Ev. tar jag med mig en mini-pc men blir den stulen och jag har lagt över alla mina bilder där så är ju dom borta för alltid så det kanske är bättre att komplettera med minneskort som jag inte raderar.

Jag har en Canon 5D Mark II med ett SanDisk III 16GB så jag behöver komplettera med några till. Jag är nöjd med det kortet men undrar om det finns något som är lika bra men lite billigare. Tänkte komplettera med två 8GB. Det borde räcka.

Var köper ni era kort?

Tack på förhand
Bee

Kollar upp billigast i förhållande till prestandard på prisjakt.nu och slår till.

// Magnus
 
Jag ska ut och resa 2 veckor till Thailand och har funderat på hur jag gör med mina bilder. Det börjar luta åt att jag skippar mellanlagringen och bara kör på minneskort. Skulle ni göra det? Ev. tar jag med mig en mini-pc men blir den stulen och jag har lagt över alla mina bilder där så är ju dom borta för alltid så det kanske är bättre att komplettera med minneskort som jag inte raderar.

Jag har en Canon 5D Mark II med ett SanDisk III 16GB så jag behöver komplettera med några till. Jag är nöjd med det kortet men undrar om det finns något som är lika bra men lite billigare. Tänkte komplettera med två 8GB. Det borde räcka.

Var köper ni era kort?

Tack på förhand
Bee

Med anledning av att du skriver: "Det borde räcka".
Om jag skulle gjort en sådan resa så hade jag uppskattat att det räcker absolut med x antal minneskort. sedan hade jag dubblat det! Några minneskort är ju absolut inget som tynger i bagaget!
Jag gör liksom annan svarande. Jag kollar var jag hittar bästa priset vid köptillfället. Men jag köper alltid Sandisk Extrem 16 GB kort! Har provat några andra format med varierande resultat, Transcend t.ex. men håller envist fast vid att Sandisk är bäst! Det är min åsikt i alla fall.
 
Tack!
Jag skrev "borde räcka" för ifall det inte gör det så får jag försöka hitta kort i thailand och sedan har jag ju mini-pc:n. Minneskort tynger inte men minneskort på 8GB kostar i alla fall runt 5-600 kr styck så jag har inte råd med hur många som helst och resan kostar ju en del ;)
 
Beror på vad för minneskort man vill ha.

Köpte ett 8GB Sandisk SDHC på ica maxi senaste för 149:-, provade det i datorn och prestandan var runt 10MB/s skrivhastighet och 18MB/s läshastighet. Så har du inga problem med att de är lite slöa så har du mycket lagring för pengarna där. Jag menar, det värsta som händer är att kameran buffrar några sekunder extra om du ska köra en snabb bildserie.

32GB för priset av ett sånt 8GB kort du tittat på för 5-600 vore väl inte fel som extra utrymme..?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.