Annons

Minneskort till Konica Minolta Dynax 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

AnneliKm

Avslutat medlemskap
Jag ska köpa nytt minneskort till kameran, KM Dynax 7D. Letar febrilt i manualen efter info om vad för storlek på minneskort som kan vara lämpligt men hittar inget. Det jag har nu är CF ultra II 1 GB. Det jag undrar över är om jag ska köpa 2 GB eller satsa på 4 GB eller om det blir för stort för kameran och då kanske för långsamt.

Någon som har några råd att ge??
 
Köp 4GB Ultra II - om Du hittar ett. Kameran klarar iofs snabbare kort, men den kan inte skriva så snabbt till kortet att det lönar sig med snabbare kort. Enda anledningarna att skaffa ett III kort är om det ät billigare, eller om det inte finns II att uppbringa.
 
4 GB ultra II är inget problem att få tag på, finns på Teknikmagasinet som jag har bara 15 min bort fast jag bor ute i bushen, var där senast idag.
 
Jag har ingen D7D kvar att, men jag har en senildement minnesrest av att jag använt 4GB Ultra III i mina två D7D. När de såldes lämnade jag med ett antal mindre kort för att "rensa i skåpet" och behöll alla 4GB och större.
 
Jag har ett 4Gig Ultra III till min och det funkar utmärkt. Det är faktiskt lite skillnad mot Ultra II men mycket marginellt. Däremot går det snabbare att tömma kortet till datorn och det är ju ett stort plus, tycker jag.
 
Köpte mig ett CF-kort som heter Ultra, ska vara efterföljare till Ultra II mfl vad jag kan förstå. 4GB 30MB/s. Har testat det idag när jag var iväg på reportage och det ser ut att funka alldeles utmärkt. Gick snabbt att ladda in i datorn också. 250 kr på Teknikmagasinet för den som undrar.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.