Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

minneskort skadat? kameran trasig?

Produkter
(logga in för att koppla)

Maria Högberg

Aktiv medlem
Hej.
Skulle ladda upp bilder från min dotters första tid från födsel o 5 veckor fram och texten -
"Minneskortet kan inte användas kan vara skadat"

Är det minneskortet som är sönder på nått vis eller kan det även vara fel på kameran?
Har en NikonD40
Har jag någon chans att få tillbaka mina bilder?

Tack på förhand
Maria

Chansen är nog god att du (ev med hjälp) ska kunna rädda bilderna. Om du inte känner dig lämpad att själv testa räddningsprogram skulle jag föreslå att du söker hjälp av någon på plats.

Nu har jag ingen praktisk erfarenhet av det här, men en sak vet jag. Om du behöver använda ett räddningsprogram för att läsa filerna så ska du göra en kopia på kortet och låta programmet jobba mot den och inte mot originalet. Det finns guider för allt det här om du googlar.

Har du provat att ta ut och sätta i minneskortet i kameran igen? Låter väldigt dumt men i vissa väldigt få fall så kan det faktiskt fungera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar