Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskort fel för andra gången

Produkter
(logga in för att koppla)

nikmoz

Aktiv medlem
Blir helt galen på detta nu..

köpte för en tid sedan ett Sandisk Ultra II 2 gb. Kortet fungerade i ca 50 kort, sen slutade det fungera. Försökte med allt, men det var bara minneskortfel (el error 99 i min 350D). Fick iaf ett nytt kort igår, denna gång ett 2 gb Extreme III istället. Kortet fungerade ca 50 kort igen, sen blev det likadant. Gjorde inget annat än tog kort med det.

Nån som har någon ide vad det kan vara? Eller har jag bara extremt otur?

Funderar på om det är fel på kameran, så den förstör kortet?

Tacksam för all hjälp
 
Är du säker att det är minneskortet som det är fel på? Har du testat kortet i en annan kamera? Vad har du för Firmwareversion i kameran?
 
ja, jag har testat minneskortet i min 350D, en Ixus, och två olika kortläsare (två datorer).

Har första firmware-versionen, ska prova och uppdatera, men är tveksam till att det löser problemet (eftersom det inte funkar på andra kameran)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.