Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskort för att kunna filma?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sony A7 II toppar i videokvalitet på 1080P i 50 mbit/s. Vilket är väldigt låga krav idag. Du kan nog inte hitta ett modern kort knappt som inte är åtminstone UHS klass 1 klassat och de matchar skrivkravet utan tvekan.

Vild uppskattning är att en timmes video blir runt 22 GB, så ett 64 GB kort räcker nog till knappt tre timmars videoinspelning. 64 GB är nog en bra storlek, vill du ha större kort skulle jag se till att de är U3 eller V30 kort som klarar 30 MB/s kontinuerligt så du kan fortsätta använda korten om du skaffar en kamera som klarar 4K i framtiden.
 
Sony A7 II toppar i videokvalitet på 1080P i 50 mbit/s. Vilket är väldigt låga krav idag. Du kan nog inte hitta ett modern kort knappt som inte är åtminstone UHS klass 1 klassat och de matchar skrivkravet utan tvekan.

Vild uppskattning är att en timmes video blir runt 22 GB, så ett 64 GB kort räcker nog till knappt tre timmars videoinspelning. 64 GB är nog en bra storlek, vill du ha större kort skulle jag se till att de är U3 eller V30 kort som klarar 30 MB/s kontinuerligt så du kan fortsätta använda korten om du skaffar en kamera som klarar 4K i framtiden.

Tack för ett förtydligande.

Jag kan köpa detta mao: https://www.teknikdelar.se/produkt/...lIA0MkNbXgALAgn3hyZDiC5tx0_EXIOBoCfXsQAvD_BwE

Visst?

Eller räcker det t om med denna? https://www.teknikdelar.se/produkt/...qz8Kfi41VFDxnDezrnrqKDowFP2D1ZABoConoQAvD_BwE
 
Bägge fungerar, för bara 50 kr skillnad hade jag tagit det första. Den klarar upp till 200 mbit/s utan problem vilket matchar de flesta kamerors 4K läge. Så kan du fortsätta använda kortet om du skulle skaffa ett vassare kamerahus i framtiden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.