Annons

Minneskort 8GB, och fota svenska rally.

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-Berg

Aktiv medlem
Hej!
Ska köpa ett minnes kort SDHC 8GB, men vet inte vilket märke.
Vill inte lägga ner hur mycket som helst men 300:- iallafall.
Finns det något bra?

Sen ska jag iväg på Svenska rallyt till helgen. Vad borde man kunna köra med för inställningar på digitalasystem kameran när man fotar bilarna i rörelse?

//Berg!

Hej!
Ska köpa ett minnes kort SDHC 8GB, men vet inte vilket märke.
Vill inte lägga ner hur mycket som helst men 300:- iallafall.
Finns det något bra?

Sen ska jag iväg på Svenska rallyt till helgen. Vad borde man kunna köra med för inställningar på digitalasystem kameran när man fotar bilarna i rörelse?

//Berg!

Vore det inte bättre att köpa 2x4GB ifall ett går sönder ute i skogen? Jag har aldrig märkt någon skillnad på korten, jag köper de som har märken jag känner igen, bara.

Beträffande rallybilder gäller väl regeln som alltid: du bör prova på plats. Det åker väl rätt många bilar där i skogen, har jag förstått. De första kan kanske få agera försökskaniner åt dig? Skarp bil kräver kort tid och/eller panorering, så mycket kan man väl säga. De intressanta bilderna är väl förresten inte en sladdanda rallybil, som det går 13 på dussinet av, utan något mindre vanligt. Som det brukade stå i de gamla fotoböckerna, köp ett vykort med motivet, och ta en bild av vykortsförsäljaren i stället! Det ligger nog en del i det...

Mina 2 ören, förstås.

Per, som inte kommer att kunna undvika rallycirkusen där jag bor.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar