ANNONS
Annons

Minnekort for Minolta A-2

Produkter
(logga in för att koppla)

greendale

Ny medlem
Et TwinMos kort Ultra-x bruker dobbelt så lang tid som etgammelt Lexar-kort på å lagre bilder. Tilslutt kollapset kortet!

Har noen erfaringer med hvilke minnekort som fungerer "best" på A-2.
Jeg har hørt at orange Kingstonkort sksl gjøre jobben mye hurtigere.

Kommentarer ønskes......

Svein Wilhelm

Mitt Kingston 1GB Elite Pro är slöare än mitt Sandisk 512mb som är 8x alltså det billigaste

Det vil altså si at kameraets lesehastighet påvirkes negativt av et altfor raskt kort. Det er blitt meg fortalt, at Kigston's orangefargede kort er de beste for akkurat dette kamera. Jeg gjorde den store feil å kjøpe Scandisk's siste raskeste kort. Fungerte særdeles dårlig.

Takk for svar som bekrefter min teori.

Det raskeste kort er ikke det beste for et gitt kamera.

Jeg bruker nå samme kort som du, kjøpt for 3 år siden for en liten formue.

Dette er et merkelig faktum for de fleste. Gjelder sansynligvis mest for kompaktkamera. A-2 er forresten et utmerket kamera og skyte RAW-filer med. Det er betydelig raskere enn eksempelvis Canon Pro-1 og G-6. Sonys 828 er fullstendig ubrukelig til RAW-bruk. Jeg har faktisk prøvd de fleste kompakter til dette bruk. De nye speilreflexer er selvsagt raskere, dersom man driver actionfotgarefering. Jeg gjør ikke dette. Den viktigste grunn til at jeg enda venter med digital DSLR,er den elendige søker disse er befengt med.I forhold til analoge speireflekser er disse en katastrofe. Min urgamle OM-1, med klar mattskive er som å se film på kino, i forhold til en "reise-TV"

Ganska skumt det där.. men det skummaste av allt är att Kingston kortet har inte heller lika snabb överföringshastighet i min kortläsare. mitt gamla 8X sandisk toppar på 8-9mb/s medans mitt nya 50X kingston toppar på 7-8mb/s .. mysko

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar