Annons

Mindre filmstorlek med G7'an?

Produkter
(logga in för att koppla)

M Erik Abalone

Avslutat medlemskap
Hej!

Har nyligen köpt en Canon G7, vilket läcker liten sak!!

När jag spelar in lite videoklipp så blir dom otroligt stora i standard och högupplösningsläget, och i kompaktläget så blir dom mycket mindre men kvalitén är ju inge vidare. Finns det nån kompromiss? 1 minut i standardläget genererar 100 MB film.

Vet att det inte är nån filmkamera i grund och botten, men om det går att få bra kvalité och mindre MB så är jag nöjd.

Mvh
 
Har iofs ingen G7 men en Canon PS A620. Samma sak där, helt värdelös i det lågupplösta läget och riktigt bra i normalläget. Ingen kompromiss. Tog en del filmsnuttar i Italien i vintras på skidåkning och hade råkat ställa om till lågupplöst läge = går inte att titta på. Minne är ju ganska billigt nu så ett extra kort? /FW
 
Ok tack. Jo minnet har jag redan så det räcker, men jag tänkte mera när man ska lägga upp filmerna på vissa sidor på nåtet så tar dom ju ibland max 100 MB som gräns, och det är ju endast 1 minuts inspelning, 5 min blir ju 500 MB o.s.v.

Kanske får köpa en digital videokamera istället, men undra om det är samma "problem" där ?

Mvh
 
Hej
Om du använder något av de filmredigeringsprogram som finns (i.e. Windows Media Maker) så kan du välja hur stor du vill filmen ska vara när du sparar ner den.

Mvh

Gabbe
 
angelcom skrev:
Hej
Om du använder något av de filmredigeringsprogram som finns (i.e. Windows Media Maker) så kan du välja hur stor du vill filmen ska vara när du sparar ner den.

Mvh

Gabbe

Aha,tackar! Och då är det fortfarande bra kvalité när man minskar ner den? Eller blir den som i kompaktläget,ganska grynig?

Mvh
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.